سلامت نیوز :  نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: براساس بررسی نتیجه پرونده دو بیمار رها شده در بیابان های تهران كه در این كمیسیون صورت گرفت، مشخص شد كه در رهاسازی این بیماران، هیچ تقصیری متوجه نظام دولتی سلامت كشور نیست.
 
انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماران رها شده دو سالمند بوده اند كه بستگانشان، آنان را در بیابان های تهران رها كرده بودند.
وی ادامه داد: پایگاه اورژانس تهران بلافاصله پس از اطلاع از وضعیت بیماران یاد شده، آنان را به نزدیكترین بیمارستان - بیمارستان فیروزآبادی شهرری- منتقل كرد و سپس یكی از این سالمندان به طور سرپایی مداوا شده و به آسایشگاه كهریزك منتقل شد و بیمار سالمند دیگر نیز هنوز در بیمارستان فیروزآبادی شهرری بستری است.
محسنی بندپی، بی حوصلگی از نگهداری سالمندان را به عنوان انگیزه افراد در رهاسازی این بیماران در بیابان های تهران عنوان كرد و افزود، مقصران رها كردن این دو بیمار سالمند، تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.
نایب رییس كمیسیون بهداشت مجلس افزود: خانواده ها با توجه به مشكلات و زندگی شهرنشینی، متاسفانه از سالمندان دور شده اند و آنان را از خود می رانند.
وی تاكید كرد، بنابر این دولت و مجلس شورای اسلامی وظیفه دارند تا برای تامین نیازهای سالمندان مانند خانه، برنامه ریزی مناسبی كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha