شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 268900

متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف بیش از حد لبنیات توسط کودکان توصیه نمی‌شود، گفت: چرا که کلسیم زیاد می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کرده و باعث کم‌خونی کودک شود.

عوارض مصرف بیش از حد لبنیات در کودکان

سلامت نیوز:متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف بیش از حد لبنیات توسط کودکان توصیه نمی‌شود، گفت: چرا که کلسیم زیاد می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کرده و باعث کم‌خونی کودک شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدضیاء‌الدین مظهری متخصص تغذیه، درباره میزان مصرف لبنیات در کودکان گفت: برای کودک حدود 2 ساله، مصرف یک تا 2 لیوان شیر در روز در دفعات مختلف کافی است که مقداری از آن می‌تواند به صورت ماست به کودک داده شود.

وی افزود: مصرف بیش از حد این مقدار شیر توسط کودکان توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه کلسیم موجود در شیر و ماست می‌تواند در جذب آهن غذاها اختلال ایجاد کرده و باعث کم‌خونی کودک شود.

متخصص تغذیه در خصوص ارتباط مصرف بیش از نیاز ویتامین D و ایجاد مسمومیت، گفت: مصرف بیش از حد این نوع ویتامین باعث ایجاد مسمومیت می‌شود اما این موضوع با افزایش آنزیم‌های کبدی ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه بالا رفتن آنزیم‌های کبدی می‌تواند به علت چرب شدن کبد ناشی از نوع تغذیه باشد، اظهار داشت: مصرف زیاد انواع فست‌فودها و غذاهای چرب نیز می‌تواند منجر به بالا رفتن آنزیم کبدی شود.

مظهری در پایان گفت: باید توجه داشته باشیم که این گونه مشکلات باید توسط متخصص گوارش بررسی شود به دلیل اینکه آنزیم‌های کبدی می‌تواند تحت تأثیر بیماری‌های کبدی مثل هپاتیت C و غیره افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha