سلامت نیوز : مدیر مركز سلامت خانواده گفت: تماشای فیلم‌های غیراخلاقی سلامت جنسی افراد را به مخاطره می‌اندازد و راه حل غیرعلمی و انحرافی را پیش پای مخاطبان قرار می‌دهد.

نسرین تهرانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فیلم‌های پورنو، از نوع فیلم‌های تجاری هستند كه معمولاً بر مبنای اصول علمی و اخلاقی نبوده و به همین علت جوابگوی مسائل و مشكلات افراد نخواهند بود و قطعاً سلامت و بهداشت جنسی افراد را به مخاطره خواهند انداخت.

این روانشناس خانواده افزود: به دلیل عدم آگاهی و دانش جنسی لازم افراد نمی‌دانند مشكلات خود را از چه راهی باید حل كنند، به كدام مراكز رجوع كنند و عموماً كدام دسته از متخصصان پاسخگوی نیازهای آنها هستند. بنابراین، به راهنمایی‌های افراد عامه و غیر متخصص بسنده می‌كنند كه نمونه‌ای از این راهنمایی‌ها، تماشای فیلم‌های آسیب‌زای پورنو است.

تهرانی تصریح كرد: گاهی موضوع اولیه با یك آموزش صحیح و ساده برطرف می‌شود و تنها به این دلیل كه فرد با یك راهنمایی نادرست اقدام به تقلید از فیلم‌های پورنو كرده، مشكل خود را وارد مرحله‌ای حادتر می‌كند كه درمان سخت‌تر و طولانی‌تری را در پی دارد.

وی ادامه داد: بارها مشاهده شده است كه تماشای این فیلم‌ها در افرادی كه هیچ مشكلی نداشته‌اند مشكلات و تعارضات جدی به وجود آورده است و آنان را دچار مشكلات حادی كرده است كه حتی توان بازگو كردن آ‌ن را هم ندارند.

مدیر مركز سلامت خانواده تصریح كرد: آگاهی، دانش، سلامت و بهداشت جنسی مورد نیاز هر فرد باید توسط متخصصانی كارآزموده و متعهد با لحاظ‌كردن فرهنگ بومی، ارزش‌های اخلاقی و ضوابط علمی آموزش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha