دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 26892
سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند كه پشت میزنشینی خطر ابتلا به سرطان روده را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش  ایسنا، اگر جزو كسانی هستید كه تصمیم می‌گیرند تا پایان عمر زندگی پشت میزنشینی را انتخاب كنند از همین لحظه دوباره به تصمیم خود بیندیشید و این تصمیم جدی را بازنگری كنید چون نتایج آزمایشات جدید نشان می‌دهد كه 10 سال یا بیشتر اشتغال به كار پشت میزنشینی و شغل بی‌تحرك احتمال ابتلا به برخی از انواع سرطان روده را دو برابر تشدید می‌كند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، خبر بدتر اینكه حتی كارمندانی كه سعی می‌كنند تناسب اندام خود را حفظ كنند و به كلاسهای ورزش بروند باز هم به دلیل عدم تحرك در ساعات كاری همین اندازه در معرض ابتلا به تومورهای سرطانی روده هستند.

در این مقاله كه در مجله آمریكایی «همه گیرشناسی» به چاپ رسیده پزشكان سعی كرده‌اند كه خطرات الگوی كاری در زندگی مدرن امروزی را بیشتر گوشزد كرده و مورد تاكید قرار دهند.

آمارها نشان می‌دهد كه سالانه بیش از 37 هزار و 500 مورد جدید ابتلا به این سرطان در كشور انگلیس تشخیص داده می‌شود. این آزمایشات همچنین یافته‌های قبلی را تایید می‌كند كه براساس آنها، مردانی كه زیاد در طول روز پشت میز می‌نشینند30 درصد بیشتر از مردانی كه مشاغل پرتحرك و فعال دارند در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند. پزشكان استرالیایی با مطالعه روی 918 بیمار مبتلا به سرطان روده به نتایج فوق دست یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha