معاون کلی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه در دنیا نصف مردم، خدمات بهداشتی و درمانی مناسب دریافت نمی‌کنند و در استان هرمزگان باید کاری کنیم هیچ کسی شرمنده خانواده اش برای تأمین هزینه سلامت نشود.

انتقاد معاون وزارت بهداشت از کوچ بیماران برای درمان

سلامت نیوز:معاون کلی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه در دنیا نصف مردم، خدمات بهداشتی و درمانی مناسب دریافت نمی‌کنند و در استان هرمزگان باید کاری کنیم هیچ کسی شرمنده خانواده اش برای تأمین هزینه سلامت نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، ایرج حریرچی امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان هرمزگان، افزود: شعار امسال هفته سلامت «پوشش همگانی سلامت بر مبنای مراقبت‌های اولیه بهداشتی» است یعنی همه خدمات مورد نیاز سلامت، ارتقا، پیشگیری، بهداشت و توانبخشی را در دل جامعه بدون مشکل مالی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیمار نباید از استان خارج شود، تصریح کرد: حداقل ۹۰ درصد بیماران استان باید در استان درمان شوند و باعث شرمساری برای بنده است که بیمار هرمزگان به دلیل نبود امکانات در هرمزگان در استانی دیگر درمان شود.

حریرچی با بیان اینکه همه مردم باید خدمات مناسب را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان مسئول بهداشت و درمان استان برای تک تک مردم است و باید پاسخگو همه باشد.

وی ادامه داد: فرصت کوتاه است و باید خدمت خود را سرعت بخشیم تا مشکلات کاسته و خدمات بهتری ارائه کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از تعاریف پوشش همگانی سلامت این است که هیچ خدمتی نباید در جامعه عرضه شود مگر فقرا بهره مند شوند، بیان کرد: اختصاصی خواری و ویژه خواری در وزارت بهداشت و درمان باید ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه  VIP وزارت بهداشت و درمان باید فقرا و محرومین باشند، عنوان کرد: نباید فردی در جامعه پیدا شود که از بهره مندی خدمات محروم شود.

حریرچی با اشاره به اینکه از اقدامات صورت گرفته دکتر داودی تقدیر می‌کنم و از مدیران برجسته حوزه بهداشت و درمان است که از کلیدی ترین مسئولیت‌های وزارت به وی اعطا شده است، خاطرنشان کرد: به طور حتم دکتر فرشیدی با توصیفات صورت گرفته می‌تواند با حمایت مجمع نمایندگان استان در مجلس و استانداری مسیر توسعه حوزه سلامت در هرمزگان را سرعت بخشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید فعالیت‌های بخش خصوصی دکتر فرشیدی نیز به صفر برسد، اظهار کرد: امیدوارم وی تمامی توان خود را در مسیر خدمت به مردم هرمزگان بگذارد و مردم استان باید کیفیت درمان تهران و سایر کلانشهرها را دریافت کنند تا به استان دیگری کوچ نکنند و تا سه سال آینده استانداردهای تختخواب های بیمارستانی هرمزگان به دو برابر برسد و در این زمینه باید آمادگی نرم افزاری خود را بالا ببریم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha