سلامت نیوز : نقش میکروب های روده در بروز ناراحتی های قلبی،توسط پژوهشگران تحت بررسی بوده و هنوز به اثبات نرسیده است.
احمد حسن تاش،فوق تخصص جراحی قلب و عروق درگفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود:نقش میکروب های روده در بروز ناراحتی های قلبی،توسط پژوهشگران تحت بررسی بوده و به علت نرسیدن به نتایجی قطعی دراین خصوص،اثرگذاری این میکروبها درقلب و عروق هنوز به اثبات نرسیده است.

وی با تاکید براینکه درصورت اثبات تاثیر میکروبهای روده و دستگاه گوارش بویژه معده دربروز بیماری های قلبی،تحول بزرگی در عرصه درمان مبتلایان به این بیماریها بوجود می آید،افزود: میکروبها با ورود به رگ های خونی که وظیفه جذب مواد غذایی و ارسال آنها به اندام های مختلف بدن از جمله سیستم قلب و عروق را دارند؛می توانند با ایجاد اختلال در عروق کرونری قلب،سیستم عروقی را تحت تاثیر قرار دهند که منجر به بروز ناراحتی های قلبی و عروقی می شود،اما برای اثبات چنین فرضیه ای باید پژوهشگران و محققان،زمان بیشتری را صرف کنند.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق،با اشاره به وجود باکتریهای الیکوری (الیکوباکتر) در معده، تصریح کرد:این باکتری می تواند با ایجاد اختلال در سیستم عروق کرونری قلب،نقش مهمی در ایجاد انسدادهای عروقی ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به وجود میکروبهای فراوان در دهان و دندان،اظهار داشت:افراد باید در رعایت بهداشت دهان و دندان خود دقت بیشتری کنند؛این در حالیست که چنانچه به هنگام مسواک زدن و یا استفاده از نخ دندان،لثه ها زخم شوند،میکروب موجود در دهان می تواند وارد سیستم عروقی شود که در برخی از موارد،موجب بروز مشکلاتی در این سیستم می شود.

تاش خاطرنشان کرد:درصورتی که ورود میکروبهای دستگاه گوارش در سیستم عروقی به عنوان یکی از عوامل مستعدکننده فرد در بروز ناراحتی های قلبی و عروقی محسوب شود،در آینده می توان با جلوگیری از ورود میکروب های بیماری زا به سیستم عروقی از طریق مصرف های دارویی،از بروز بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha