غلامحسین تیموری اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند در این استان آغاز شد.

14هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

سلامت نیوز:غلامحسین تیموری اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند در این استان آغاز شد.


به گزار شسللامت نیوز به نقل از ایرنا،وی افزود: 6 هزار و 270 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ و هفت هزار و 860 هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی با هشت هزار و 40هکتار به کنارک اختصاص دارد.
وی از حمله ملخ های صحرایی به مزارع کشاورزی به عنوان تهدیدی برای امنیت غذایی نام برد و افزود: اگر در مبارزه با این آفت خطرناک غفلتی انجام شود امنیت اقتصادی را که از ارکان امنیت ملی است تهدید می کند.
تیموری بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان بدون تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی استان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مرحله بعدی حمله ملخ به سیستان و بلوچستان از اردیبهشت ماه جاری در راه است دیده بانی و مبارزه با ملخ صحرایی با جدیت همچنان ادامه دارد.
وی افزود: دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha