سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در پی انتشار خبر مربوط به رها كردن دو بیمار در یكی از مناطق تهران وزیر بهداشت دستور رسیدگی جدی و فوری به این ماجرا را صادر و هیات ویژه‌ای را برای رسیدگی و پیگیری این موضوع تعیین نمودند.

به گزارش سلامت نیوز ، حسینی افزود: این هیئت پس از تحقیق درخصوص ابعاد مختلف این اتفاق و بررسی پرونده یكی از این بیماران كه در بخش اورژانس بیمارستان بستری بوده است و نیز گفت و گو با مسئولان درمانی و اجرایی و اشخاص مرتبط با پرونده ابعاد جدیدی از این موضوع را روشن نمود.

وی تصریح كرد: با توجه به گزارش هیئت ویژه رسیدگی به این پرونده تنها یكی از این بیماران در بیمارستان پرونده داشته است و این بیمار در تاریخ بیستم فروردین ساعت 21:51 پذیرش شده است كه تمامی اقدامات تشخیصی و درمانی لازم برای بیمار انجام و در تاریخ بیست و دوم فروردین ساعت 16:17 دستور ترخیص داده شده است و با توجه به عدم بضاعت مالی تمامی هزینه‌های بیمار رایگان لحاظ شده است.

وی افزود: اینكه گفته می‌شود بیمار به دلیل نداشتن پول از بیمارستان خارج شده به هیچ وجه صحت ندارد و اسناد مربوط به هزینه‌ها و رایگان نمودن خدمات دریافتی در مددكاری بیمارستان موجود است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح كرد: نتایج تحقیقات این هیئت حاكیست در ارائه خدمات بستری، درمانی و دستور ترخیص رایگان بیمار قصوری از طرف كاركنان پزشكی و پرستاری این مجتمع صورت نگرفته اما اقدام غیرانسانی و غیرقانونی 3 نفر از كاركنان مرتبط با بخش اورژانس بیمارستان در انتقال بیمار به خارج از بیمارستان باعث بوجود آمدن این مشكل شده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده و احضار افراد خاطی به جهت اینكه انگیزه ارتكاب چنین تخلفی از سوی آنان برای هیئت رسیدگی كننده معلوم نشد پرونده این اشخاص به هیئت تخلفات اداری و مراجع ذیصلاح قضائی ارجاع گردید.

حسینی همچنین گفت: از ابهامات موجود در این پرونده درخصوص بیمار اول اینست كه چگونه با وجود داشتن منزل مسكونی و نشانی مشخص، این بیمار به منزل خود منتقل نشده و افراد خاطی وی را به كنار خیابان‌ها كشانده‌اند و در مورد بیمار دوم نیز با وجودی كه هیچگونه مدركی دال بر پذیرش و بستری بیمار در بیمارستان وجود ندارد، چگونه این بیمار، لباس بیمارستان به تن داشته و همراه بیمار اول به مكان فوق منتقل شده است. لذا با توجه به كلیه ابهامات موجود از جانب رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) طی نامه‌ای به دادستان تهران و دادگاه تخلفات اداری، تمامی افراد دخیل در این پرونده برای رسیدگی قضائی معرفی و اسناد و مدارك پرونده نیز در اختیار ایشان قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بدیهی است این مسئله نباید خدمات پزشكان و پرستاران و پرسنل خدوم بیمارستان امام خمینی(ره) را كه ملجاء بیماران بی‌بضاعت و بی‌پناه كشور است مخدوش نماید.

وی در پایان گفت: رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) در همین ارتباط طی نامه‌ای به دادستان تهران و دادگاه تخلفات اداری تمامی افراد دخیل در این پرونده را برای رسیدگی قضائی معرفی و با ارسال كلیه اطلاعات خواستار برخورد قانونی جدی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha