دبیر سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: در حدود ۲۵ درصد از جمعیت کشور گرفتار عارضه کبد چرب هستند.

۲۵ درصد ایرانی‌ها کبد چرب دارند

سلامت نیوز:دبیر سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: در حدود ۲۵ درصد از جمعیت کشور گرفتار عارضه کبد چرب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، کمال اسحاق حسینی صبح سه شنبه در حاشیه برگزاری سی امین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، از کبد چرب به عنوان یک معضل رو به افزایش در جامعه نام برد و افزود: کبد چرب به عنوان شایع‌ترین عامل بیماری‌های مزمن کبدی و نیز سیروز در کشورهای پیشرفته مطرح است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی و همچنین مصرف غذاهای آماده به عنوان یکی از علل افزایش چاقی در جوامع صنعتی تاکید کرد: متأسفانه در حدود ۶۰ درصد افراد جامعه ما نیز دچار افزایش وزن هستند که این وضعیت امروزه علاوه بر شهرها در سطح روستاها نیز مشاهده می‌شود.

اسحاق حسینی عدم تحرک فیزیکی، گرایش به زندگی ماشینی و … را به عنوان مهمترین معضل بروز و شیوع کبد چرب نام برد.

این متخصص بیماری‌های داخلی کمبود ریزمغذی‌ها در برنامه غذایی افراد جامعه را یکی از علل افزایش کبد چرب دانست و گفت: خوشبختانه درصد کمی از افرادی که گرفتار کبد چرب هستند به سمت سیروز کشیده می‌شوند که البته در این موارد با تغییر روش تغذیه و فعالیت ورزشی می‌توان از سیروز ناشی از کبد چرب جلوگیری کرد.

دبیر علمی کنگره تاکید کرد: چنانچه نسبت به افزایش عارضه کبد چرب بی توجه باشیم در آینده شاهد شیوع سیروز ناشی از کبد چرب در جامعه خواهیم بود که این مساله در نهایت منجر به پیوند کبد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کمتر چربی، مصرف گوشت سفید، ورزش، تغذیه مناسب و کنترل چربی خون و همچنین استفاده از ویتامین E و داروهای مناسب می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha