سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 269077

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش تغذیه در سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، بر هم جهت بودن فعالیت‌های پژوهشی انستیتو تغذیه و معاونت بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی جامعه تاکید کرد.

نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌ها

سلامت نیوز:معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش تغذیه در سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، بر هم جهت بودن فعالیت‌های پژوهشی انستیتو تغذیه و معاونت بهداشتی در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی جامعه تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر شهنام عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه و دکتر حسینی - رئیس انستیتو تغذیه در نشستی پیرامون نقش و اهمیت تغذیه در حفظ و ارتقای سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر عرشی با بیان اینکه ارتقای سلامت جامعه مهم‌ترین هدف حوزه بهداشت است، گفت: تغذیه به عنوان یکی از ارکان مهم در حفظ و ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها، نقش بسیار مهمی در سیستم بهداشتی کشور دارد. بنابراین آگاهی حوزه بهداشت از طرح‌های پژوهشی و تحقیقات تغذیه‌ای اجرا شده در این انستیتو یک ضرورت به شمار می‌آید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه در ادامه سخنان خود بر اهمیت هم راستا بودن فعالیت‌های پژوهشی انستیتو تغذیه و معاونت بهداشت دانشگاه در جهت حفظ و ارتقای امنیت غذایی و ایمنی غذایی جامعه تاکید کرد.

دماوند؛ مرکز جامع سلامت در حوزه بیماری‌های غیرواگیر است

وی شهر دماوند را به عنوان مرکز جامع سلامت در حوزه بیماری‌های غیرواگیر معرفی کرد و افزود: این مرکز پتانسیل لازم برای انجام پروژه‌های تغذیه‌ای در راستای ارتقای سلامت جامعه را داراست.

در ادامه نشست دکتر هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به اینکه انتظار می‌رود طرح‌های پژوهشی دانشگاه منجر به مرتفع شدن مشکلات مربوط به سلامتی شود، اظهار امیدواری کرد که همکاری بین انستیتو تغذیه و معاونت بهداشتی گام مؤثری در راستای ارتقای امنیت و ایمنی غذایی و سلامت جامعه باشد.

راه‌اندازی مرکز رشد انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای

حسینی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا در این انستیتو گفت: به منظور کاربردی شدن نتایج تحقیقات، مرکز رشد انستیتو را راه‌اندازی کردیم که علاوه بر تولید محصولات سلامت محور، خدمات مشاوره‌ای تغذیه‌ای نیز ارائه می‌دهد.

در بخش دیگری از این نشست که با حضور مدیران مراکز بهداشت شمیرانات، شمال و شرق، مدیران وکارشناسان معاونت امور بهداشتی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای حضور داشتند، مدیران مراکز بهداشت در مورد امنیت و ایمنی غذایی به ارائه گزارش و مطالبی پرداختند.

در خاتمه این نشست دکتر شهنام عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه و هیأت همراه از بخش‌های مختلف انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور نظیر آزمایشگاه‌ها و مرکز پایلوت پلنت انستیتو بازدید کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha