سلامت نیوز : ششمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه بیمارستانی (ICU) با حضور، پژوهشگران داخلی و مدعوینی از 25 کشور خارجی 7 تا 9 اردیبهشت‌ ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی امیر سواد کوهی، دبیر همایش با اعلام این خبر گفت: این همایش با حضور نزدیک به 2 هزار نفر از مسئولان و سیاستگذاران متولی حوزه سلامت، دانشگاهیان و پژوهشگران داخلی و 25 کشور خارجی برگزار می‌شود و در آن 150 مقاله دریافت شده در قالب 12 کارگاه آموزشی ارایه خواهد شد.

وی افزود: همچنین 30 نفر از اساتید دانشگاه‌های خارجی در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

به گفته دکتر سواد کوهی، برگزارکنندگان این کنگره انجمن بیهوشی ایران با مشارکت انجمن مراقبت‌های ویژه و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند که از روز چهارشنبه 7 اردیبهشت در سالن همایش‌های پژوهشگاه نیرو در انتهای فاز 6 شهرک قدس برگزار خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این انجمن از آبان ماه سال 89، نیز گفت: از 6 سال پیش که تربیت فلوشیب ICU در کشور آغاز شده 58 نفر از این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند و نیاز بود که برای ساماندهی مسایل ICU انجمن تأسیس شود و با تلاش‌های صورت گرفته پروانه فعالیت انجمن مراقبت‌های ویژه ایران آبان‌ ماه سال گذشته صادر شد.

وی اضافه کرد: این انجمن تلاش دارد طی چند سال آینده تعریف استانداردی از ICU را ارایه دهد و پس از آن استانداردسازی بخش‌های ICU کشور و تشکیل گروه مراقبت‌های ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را پیگیری و عملی نماید.

دکتر سواد کوهی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که برای هر یك از حدود 600 تخت ICU موجود در کشور، یک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه در نظر گرفته شود.

وی در پایان از همکاری‌ و مساعدت‌های سازمان نظام پزشکی در تشکیل و فعالیت انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha