مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه 200 هزار مترمکعب از محورهای کوهستانی گیلان برفروبی شده است، افزود: به جز محور پونل – خلخال، تردد در سایر محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد.

تردد در جاده های کوهستانی گیلان با زنجیرچرخ امکان پذیر است

سلامت نیوز:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه 200 هزار مترمکعب از محورهای کوهستانی گیلان برفروبی شده است، افزود: به جز محور پونل – خلخال، تردد در سایر محورهای کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر می باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمدرضا نازک کار  با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال در شهرستان تالش، پونل به خلخال در شهرستان رضوانشهر، بره سر - تتکابن در حوزه شهرستان رودبار، اشکورات شهرستان رودسر، خشک آب - آبی نام در شهرستان سیاهکل و خصیل دشت در حوزه شهرستان املش در روزهای پایانی نخستین ماه سال جاری، اظهار کرد: همچنان عملیات برفروبی در برخی محورهای کوهستانی استان گیلان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 200 هزار مترمکعب از محورهای کوهستانی گیلان برفروبی شده است، افزود: به جز محور پونل - خلخال که در حال حاضر مسدود بوده و راهداران استان در تلاش برای بازگشایی آن هستند، تردد در سایر محورهای ذکر شده با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق همچنان قابل توجه است، تلاش راهداران برای برفروبی خاتمه نیافته و با حضور 270 نیروی راهدار برفروبی و پاکسازی محورها ادامه دارد و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مدت مذکور 265 دستگاه انواع ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری حالت آماده باش کامل داشته که از این تعداد یکصد دستگاه به طور مستقیم درگیر بازگشایی محورهای کوهستانی و برفگیر استان می باشند.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات راهداران با هدف کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای، ارتقای ایمنی محورها و تسهیل در عبور و مرور رانندگان است، گفت: بارش سنگین برف در محورهای کوهستانی مشکلاتی را برای آن دسته از رانندگانی که به علت نداشتن تجهیزات ایمنی نظیر زنجیر چرخ به این محورها عزیمت کرده بودند به وجود آورد که با حضور به موقع راهداران استان گیلان به 120 خودرو گرفتار در برف امدادرسانی شد.

نازک کار از مردم خواست ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری به مناطق کوهستانی و برفگیر، ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی مناسب و رعایت احتیاط لازم در رانندگی، به ویژه در محورهای برفگیر از طریق تماس با سامانه 141 مرکز مدیریت راه ها، شماره 33311111 مرکز بی سیم اداره کل راهداری استان و همچنین سامانه پیام کوتاه 1000141 از وضعیت راه ها مطلع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha