سلامت نیوز : یک فوق تخصص روانپزشکی با تاکید بر مسئولیت پذیری اولیای مدرسه در قبال پذیرش کودکان مصروع گفت: والدین نیز باید بیماری اولیای مدرسه و همکلاسی های فرزندشان را نسبت به بیماری صرع آگاه کنند.

دکتر جواد محمودی قرایی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با  ایسنا ، ارائه آموزش های قبل از مدرسه از جمله اطلاعات مربوط به کلاس، فضای مدرسه و سرویس به دانش آموزان مبتلا به صرع نقش مهمی در هماهنگی دانش آموز با محیط جدید دارد که در این میان نقش خانواده در ارائه این اطلاعات و اولیای مدرسه در فراهم کردن شرایط انکار ناپذیر است.

وی نقش معلمان و اولیای مدرسه را در قبال دانش‌آموزان مصروع حساس و با اهمیت دانست و افزود: تمام معلمان و اولیای مدرسه باید در جریان وضعیت کودکان مصروع و هم چنین داروی مصرفی آنها را بدانند تا عکس العمل مناسبی در زمان حمله داشته باشند.

دکتر قرایی به ضرورت بودن تلفن همراه در کنار دانش آموزان مصروع اشاره کرد و گفت: والدین این کودکان باید تلفن همراه در اختیار فرزاندان خود قرار داده تا انها بتوانند حملات و تشنج خود را گزارش دهند، علاوه بر این مربی های بهداشت باید موارد تشنج کودک در مدرسه را ثبت کنند تا به موقع به والدین کودک مصروع اطلاع دهند.

وی در خصوص شرایط دانش آموزان مصروع در سرویس مدرسه اظهار داشت: در بحث ایمنی این افراد، نقش سرویس مدرسه بسیار مهم است، بنابراین کودک مصروع در سرویس مدرسه باید جای خاصی داشته باشند،هم چنین هم مسئول سرویس مدرسه وهم راننده وتمام هم سرویسی های دانش آموز باید ازشرایط او اگاهی کامل داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این بیماری ممکن است تاثیرات منفی نیز بر روی شرایط تحصیلی مبتلایان به آن داشته باشد به طوری که حملات، تشنج ها و برخی از داروها بر روی یادگیری و هم چنین افت تحصیلی آنها به شدت تاثیر گذار است،بنابراین پزشکان باید از تجویز داروهای خواب آلودکننده و پر عارضه به دانش آموزان مصروع خود داری کنند.

دکتر قرایی نقش آموزش و پرورش را در خصوص اطلاع رسانی و انگ زدایی بیماری های مزمن، پررنگ و مهم دانست وتصریح کرد: متاسفانه در خصوص بیماری های مزمن آموزش و پرورش اطلاع رسانی کمی را انجام داده است تا جایی که برخی مدارس حتی از ثبت نام دنش اموزان مصروع جلوگیری می کنند.

این فوق تخصص روانپزشکی خاطر نشان کرد: بیشتر کودکان مصروع از حضور در جمع مدرسه امتناع می کنند چرا که بیشتر هم کلاسی های آنها فکر می کنند این بیماری مسریست از این رو از دانش آموزان مصروع دوری می کنند که موجب نوعی زدگی از مدرسه در این کودکان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha