چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

پزشکان نسبت به احساس ضعف و بی‌حسی در صورت و ارتباط آن با بالا بودن فشارخون هشدار دادند.

احساس ضعف و بی‌حسی در صورت را جدی بگیرید

سلامت نیوز:پزشکان نسبت به احساس ضعف و بی‌حسی در صورت و ارتباط آن با بالا بودن فشارخون هشدار دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سردرد شدید، درد قفسه سینه و وجود خون در ادرار از جمله علائم فشارخون بالا هستند. علاوه بر این‌ها احساس ضعف و بی‌حسی در صورت نیز می‌تواند نشانه فشارخون بالا باشد و حتی مرگ ناگهانی را به همراه داشته باشد.

فشارخون بالا از جمله بیماری‌های شایعی است که فشار مضاعفی را به عروق خون و دیگر اندام‌های حیاتی وارد می‌کند. درصورتیکه این بیماری کنترل نشود می‌تواند مشکلات جدی را متوجه بیمار کند که حمله قلبی و سکته مغزی از جمله آن‌هاست. همچنین پزشکان مدعی شده‌اند احساس بی‌حسی در صورت خطرناک است و فرد باید بلافاصله پس از احساس این وضعیت به پزشک مراجعه کند.

فشارخون بالا که به عنوان کشنده خاموش شناخته می‌شود به ندرت با علائم آشکاری همراه است و درصورتیکه که کنترل نشود می‌تواند کشنده باشد. کنترل نشدن علائم فشارخون موجب می‌شود میزان آن به اندازه‌ای افزایش پیدا کند که علائم جسمی ظاهر شود.

به گفته پزشکان سرفه همراه با خون یا احساس کرختی و بی‌حسی در دست‌ها نیز از علائم بالا رفتن بیش از حد فشارخون است. تنگی نفس، حالت تهوع، احساس گیجی نیز از دیگر علائم شایع هشداردهنده این عارضه است.

به گزارش روزنامه اکسپرس، رژیم غذایی سالم و مناسب در کنار انجام مرتب حرکات ورزشی از جمله راهکارهای کاهش فشارخون بالاست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha