چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

گیجی، بی‌خوابی، کاهش وزن، افسردگی، بی‌اشتهایی، کاهش تنفس، کاهش بینایی، حالت تهوع و اسهال از جمله عوارض مصرف تریاک برای بدن انسان است.

آشنایی با عوارض خطرناک مصرف تریاک!

سلامت نیوز: گیجی، بی‌خوابی، کاهش وزن، افسردگی، بی‌اشتهایی، کاهش تنفس، کاهش بینایی، حالت تهوع و اسهال از جمله عوارض مصرف تریاک برای بدن انسان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، تریاک پرمصرف‌ترین ماده مخدری است که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد و آمار کشفیات این ماده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر از سایر مواد بیشتر است؛ تریاک از گل خشخاش به‌دست می‌آید و به‌دلیل مورفینی که در داخلش دارد، افراد را به سمت خود می‌کشد، چراکه مورفین داخل تریاک موجب تسکین درد می‌شود، اما مصرف بیش از اندازه تریاک، نوعی وابستگی ایجاده کرده و عوارض خطرناکی برای بدن انسان خواهد داشت.

بر همین اساس، بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، افسردگی، تعریق زیاد، بی‌قراری، تحریک‌پذیری، حالت تهوع، اسهال، تب و لرز، کشش عضلانی، گیجی، مشکلات بینایی، کاهش تنفس، کاهش تمایلات جنسی، شادی بیش از حد، کاهش اعتماد به نفس، اختلال ذهنی، کاهش وزن و منگی از جمله عوارض مصرف تریاک برای بدن انسان است.

اما نکته مهم این است که باورهای غلط، مردم را به سمت مصرف تریاک می‌کشاند؛ افزایش قوای جنسی، جلوگیری از بیماری‌های قلبی و دیابت، کاهش اضطراب، افزایش تمرکز و کاهش غم و اندوه بخشی از باورهای غلط بین مردم است که آنها را به سمت مصرف تریاک می‌کشاند.

بر اساس این گزارش، قطعاً اطلاع‌رسانی درباره عوارض مصرف تریاک، می‌تواند مردم را از رفتن به سمت این ماده مخدر منصرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha