یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های اعضای كمیسیون بهداشت درباره رهاسازی دو بیمار در حاشیه اتوبان در روزهای گذشته با سكوت و عدم ارایه توضیحی از سوی وزارت بهداشت مواجه بودیم.

سلامت نیوز : یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های اعضای كمیسیون بهداشت درباره رهاسازی دو بیمار در حاشیه اتوبان در روزهای گذشته با سكوت و عدم ارایه توضیحی از سوی وزارت بهداشت مواجه بودیم.

به گزارش ایسنا، دكتر امیرحسین قاضی زاده، در حاشیه دهمین كنگره شنوایی شناسی ایران كه روز سه شنبه ششم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: روز گذشته تلاش كردیم پاسخ بیمارستان امام خمینی و یا روابط عمومی و معاونت درمان وزارت بهداشت را درباره رهاسازی دو بیمار دریافت كنیم اما به نتیجه نرسیدیم و فقط از اخبار صدا و سیما برخی مطالب را شنیدیم.

وی تاكید كرد: حتی اخبار درباره رها سازی سومین بیمار شنیده شد. این در حالیست كه بروز چنین اتفاقاتی شرم آور است و باید علت آن به دقت بررسی شود و مشخص شود كه آیا این گونه اتفاقات ناشی از نبود نظارت كافی یا به صورت عمدی صورت می‌گیرد.

قاضی زاده در ادامه گفت: چنین اتفاقاتی در حالی رخ داد كه بیمه‌های متعددی برای كمك به بیماران مستضعف داریم به عنوان نمونه می‌توان به بیمه بستری و مددكاری اجتماعی اشاره كرد. بنابراین با چنین تحولاتی باید به طور جدی برخورد شود و كمیسیون بهداشت نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا بروز چنین اتفاقاتی با وضعیت تعرفه‌های پزشكان ارتباط دارد یا خیر، گفت: رهاسازی بیمار ربطی به تعرفه‌ها ندارد چون هرسال كه وزارت بهداشت اعلام كرده است كه با كسری بودجه روبرو است آخر همان سال متممی را تصویب كردیم و بودجه مورد نیاز را در اختیار این وزارتخانه قرار داده‌ایم. البته سال گذشته وزارت بهداشت اعلام نكرد كه كسری بودجه دارد حتی پاداش اضافه به هیات رییسه دانشگاه‌های علوم پزشكی داد. از سوی دیگر سال گذشته بودجه وزارت بهداشت در مقایسه با سالهای قبل 37 درصد رشد كرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha