سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز گفت: شكستن انگشتان و گردن برای رفع خستگی می‌تواند عوارض نامناسبی به همراه داشته باشد و موجب لرزش انگشتان در دوران پیری می‌شود.

دكتر علی‌ اصغر ارسطو در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: برخی افراد عادت دارند برای رفع خستگی به انگشتان دست فشار وارد كنند و یا حركاتی سریع در ناحیه گردن انجام دهند. وارد كردن فشار به مفاصل موجب بروز صداهایی در ناحیه مفاصل می‌شود و به اصطلاح قولنج آن می‌شكند.

وی افزود: انجام چنین حركتی در كوتاه‌ مدت موجب احساس راحتی و رفع خستگی در فرد می‌شود ولی در طولانی مدت عوارضی در پی خواهد داشت.

این فیزیوتراپ در ادامه گفت: انجام حركات نامناسب و ناگهانی در زمان بروز احساسات و یا با هدف رفع خستگی در صورتی كه بدن آمادگی انجام آن را نداشته باشد و یا حركات نامناسب تكرار شوند، می‌تواند به مفاصل آسیب جدی وارد كند.

ارسطو تصریح كرد: چرخش ناگهانی گردن كه در برخی افراد مشاهده می‌شود، بسیار خطرناك است و می‌تواند موجب وارد آمدن آسیب به ستون فقرات و عضلات گردن شود. در پارك‌ها نیز نوعی وسیله ورزشی وجود دارد كه فرد هنگام استفاده از آن در ناحیه كمر چرخش ایجاد می‌كند این چرخش اگر بیش از حد مجاز باشد می‌تواند موجب آسیب‌ ستون فقرات شود.

این متخصص فیزیوتراپی خاطرنشان كرد: در صورتی كه شكستن مفاصل انگشتان با درد و التهاب همراه نباشد و به صورت مكرر انجام نشود، مشكلی برای فرد ایجاد نمی‌شود این در حالی است كه اگر انجام این كار با درد و التهاب همراه باشد نگران‌ كننده است و باید به پزشك مراجعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha