رییس سازمان نظام پزشكی كشور گفت: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به حوزه سلامت در سال جاری، اگر وزارت بهداشت به خوبی عمل‌ كند، حدود 10 درصد از سهم مردم از هزینه‌های درمان كاهش پیدا كند.

سلامت نیوز : رییس سازمان نظام پزشكی  كشور گفت: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به حوزه سلامت در سال جاری، اگر وزارت بهداشت به خوبی عمل‌ كند، حدود 10 درصد از سهم مردم از هزینه‌های درمان كاهش پیدا كند.

به گزارش ایسنا، دكتر شهاب الدین صدر روز سه شنبه در حاشیه كنگره شنوایی شناسی،  افزود: براساس برنامه پنجم توسعه، سهم مردم از هزینه‌های درمان در پایان برنامه باید به 30 درصد كاهش پیدا می‌كند.

وی گفت: با توجه به برآوردهای كمیسیون تلفیق، سقف درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تغییری نكرد و 62 هزار میلیارد تومان تصویب شد اما از آنجا كه دستیابی به این درآمد باعث افزایش قیمت‌ها می‌شد و نمایندگان مجلس نیز با افزایش قیمت‌ها موافق نبودند بنابراین تصمیم گرفته شد از درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها مبلغی به بخش‌های مختلف اختصاص نیابد و از مازاد درآمد نفت به بخش‌های مورد نیاز مبلغی اختصاص داده شود. بنابراین اختصاص 10 درصد از درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها به حوزه سلامت در كمیسیون تلفیق متوقف مانده است تا در این زمینه بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: با توجه به نظرات كمیسیون تلفیق و وزارت بهداشت، 2 هزار میلیارد تومان اعتبارات حوزه سلامت افزایش پیدا كرده است به گونه‌ای به حدود 15 هزار میلیارد تومان رسیده است. این مبلغ بخش عمده‌ای از مشكلات حوزه سلامت را حل می‌كند البته باید توجه داشت كه در لایحه بودجه‌ای كه از سوی دولت به مجلس اعلام شد میزان اعتبارات حوزه سلامت 22 درصد رشد كرده است.

رییس سازمان نظام پزشكی در ادامه درباره افزایش تعرفه‌های برخی پزشكان در سال جاری اظهار كرد: طبق قانون تا زمانی كه تعرفه‌های دولتی و غیردولتی در هیات وزیران تصویب نشود پزشكی حق افزایش تعرفه خود را ندارد. این موضوع را به انجمن‌های پزشكی و بیمارستانها نیز ابلاغ كردیم.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا بین میزان تعرفه پیشنهادی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی تفاوت وجود دارد، تاكید كرد: كار كارشناسی انجام شده در این زمینه و پیشنهادات ارائه شده بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی مشترك است.

وی درباره رهاسازی دو بیمار در بیابانهای اطراف تهران اظهار كرد: وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری می‌كند چرا كه نظارت بر امر درمان برعهده این وزارتخانه است البته دو سه بخش از سازمان نظام پزشكی را مامور دنبال كردن این اتفاق كرده‌ایم تا با مقصران این اتفاق برخورد شود البته برخورد با مسببان این اتفاق برعهده وزارت بهداشت و دستگاه قضایی است چون به پزشكان و افراد شاغل در حوزه پزشكی مربوط نمی‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: رهاسازی بیمار یك پدیده زشت اجتماعی است و سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت ابعاد مختلف این فاجعه را بررسی می‌كنند و با عوامل آن به‌ طور جدی برخورد می‌شود تا شاهد چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم.

صدر در پایان با اشاره به تشكیل ستاد نظارت بر اجرای تعرفه‌ها اظهار كرد: این ستاد اسفند ماه سال گذشته با حضور مسولان بلندپایه دانشگاه‌های علوم پزشكی و حوزه‌های مختلف نظارتی كشور تشكیل ‌شد و بر فرایندهای كاری حوزه دولتی و خصوصی در محدوده اختیارات سازمان نظام پزشكی نظارت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha