چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 269271

توکلی با اشاره به موضوع شکایت مقامات مسئول استان البرز از یکی از پیمانکاران آزادراه تهران- شمال و انتشار خبر بازداشت این پیمانکار گفت: این موضوع ارتباطی با وقوع سیل و آبگرفتگی در سطح جاده‌های استان البرز ندارد و عدم تقصیر پیمانکار آزادراه تهران- شمال ثابت شد.

آزادراه تهران- شمال در مسیر سیلاب قرار دارد

سلامت نیوز:توکلی با اشاره به موضوع شکایت مقامات مسئول استان البرز از یکی از پیمانکاران آزادراه تهران- شمال و انتشار خبر بازداشت این پیمانکار گفت: این موضوع ارتباطی با وقوع سیل و آبگرفتگی در سطح جاده‌های استان البرز ندارد و عدم تقصیر پیمانکار آزادراه تهران- شمال ثابت شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: در محدوده مداخل ورودی و خروجی آزادراه احتمال پرتاب سنگ وجود دارد که برای جلوگیری از این اتفاق نسبت به ساخت سازه‌های نگهبان در تونل‌ها اقدام کرده‌ایم به این صورت که در ورودی و خروجی تمام تونل‌ها 15 متر سر درب تونل ساخته شده است تا اگر سنگی پرتاب شد این سر درب‌ها از ورود این سنگ‌ها به داخل تونل و جاده جلوگیری کنند.

علی توکلی  با بیان اینکه سیل اخیر امتحان خوبی برای ارزیابی ایمنی سازه‌های آزادراه تهران- شمال بود، گفت: هر چند که آزادراه تهران – شمال در مسیر سیلاب قرار دارد اما با وقوع بارش‌های شدید اخیر هیچ‌یک از سازه‌های قطعات یک و دو آزادراه تهران- شمال آسیب ندید.

وی ادامه داد: سرشاخه‌های رودخانه کن از اطراف آزادراه تهران- شمال عبور می‌کند اما به این معنا نیست که با وقوع سیل و طغیان رودخانه کن این آزادراه دچار آبگرفتگی شود چرا که آبگرفتگی اساساً در آزادراه‌های کوهستانی رخ نمی‌دهد.

عضو هیات مدیره شرکت‌ آزادراه تهران- شمال گفت: از سوی دیگر مناطق مسکونی محدودی در مجاورت آزادراه تهران- شمال وجود دارد و سعی کردیم مسیر آزادراه از مجاورت واحدهای مسکونی عبور نکند که با وقوع سیلاب‌ها و ریزش‌ها و رانش‌ها ناشی از بارندگی‌های شدید مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

توکلی با اشاره به احتمال ریزش و رانش کوه ناشی از بارش‌های شدید در منطقه گفت: در جریان بارندگی‌ها امکان پرتاب سنگ از محل احداث ترانشه‌ها محتمل است و برای مقابله با این موضوع هر جایی که ترانشه‌ای ساخته شده است به روش مطمئنی ترانشه‌ها را تثبیت کرده‌ایم تا ریزش سنگ به حداقل برسد.

وی افزود: یکی از روش‌های تثبیت ترانشه‌ها روش برم‌بندی است به طوری که ترانشه‌ها پله پله بریده می‌شوند تا اگر سنگی پرتاب شود در کف پله بماند و از پرتاب آن به سمت جاده جلوگیری شود. از دیگر روش‌های تثبیت ترانشه‌ها این است که قسمت‌هایی که کوه بریده شده با بتن‌ریزی و نصب سازه‌هایی تحکیم شود که این اقدامات هم در آزادراه تهران- شمال انجام شده است. بنابراین نگران رانش و ریزش سنگ در آزادراه تهران- شمال نیستیم.

توکلی ادامه داد: از سوی دیگر در محدوده مداخل ورودی و خروجی آزادراه احتمال پرتاب سنگ وجود دارد که برای جلوگیری از این اتفاق نسبت به ساخت سازه‌های نگهبان در تونل‌ها اقدام کرده‌ایم به این صورت که در ورودی و خروجی تمام تونل‌ها 15 متر سر درب تونل ساخته شده است تا اگر سنگی پرتاب شد این سر درب‌ها از ورود این سنگ‌ها به داخل تونل و جاده جلوگیری کنند.

توکلی همچنین با اشاره به موضوع شکایت مقامات مسئول استان البرز از یکی از پیمانکاران آزادراه تهران- شمال و انتشار خبر بازداشت این پیمانکار گفت: این موضوع ارتباطی با وقوع سیل و آبگرفتگی در سطح جاده‌های استان البرز ندارد و عدم تقصیر پیمانکار آزادراه تهران- شمال ثابت شد.

وی ادامه داد: موضوع از این قرار بود که فردی در آن منطقه نسبت به جابه‌جایی درختان و کاشت آن در اراضی دیگر اقدام کرده بود که بخشداری آن منطقه مدعی شده بود این جابه‌جایی درختان از اراضی منابع ملی انجام شده و تخلف صورت گرفته است. گفته شد که فرد متخلف بیل‌های مورد نیاز برای جابه‌جایی درختان را از طریق یکی از پیمانکاران منطقه دو آزادراه تهران- شمال تامین کرده بود.

توکلی افزود: گزارش‌های بعدی حاکی از آن بود که چنین موضوعی صحت ندارد و آن فرد در محدوده اراضی متعلق به خود نسبت به جابه‌جایی درختان اقدام کرده و تخلفی هم صورت نگرفته است. در حال حاضر هم این پیمانکار بازداشت نیست و ماشین آلات وی به صورت رایگان در جهت انجام برخی از پروژه های عمرانی در اختیار بخشداری البرز قرار گرفته است.

عضو هیات مدیره شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: به پیمانکاران آزادراه تهران- شمال توصیه کرده‌ایم که از ارائه هر گونه خدمات و کمک به مردم منطقه دریغ نکنند چرا که ساخت این آزادراه مزاحمت‌هایی برای مردم بومی ایجاد کرده و در راستای جبران برخی از این مزاحمت‌ها، پیمانکاران در تلاش هستند که در انجام بخشی از کارهای مردم ساکن آن منطقه به آنها کمک کنند و ارائه بیل‌های مورد نظر به آن فرد برای جابه‌جایی درختان در راستای همین هدف بود.

توکلی ادامه داد: در جریان سیل اخیر هم پیمانکاران آزادراه تهران- شمال تمام امکانات و ماشین‌آلات سنگین خود را برای بازگشایی مسیرها در اختیار مردم قرار گذاشتند که خوشبختانه در مدت‌زمان کوتاهی بازگشایی‌ها انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha