سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 26928
سلامت نیوز : رییس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از هموطنانی كه قصد سفر به كشورهای اروپایی دارند، خواست كه حتماً از كامل بودن سابقه واكسیناسیون خود و فرزندانشان به ویژه برای افراد زیر 25 سال مطمئن شوند.

دكتر محمدمهدی گویا ضمن اعلام این خبر، گفت: با توجه به این كه كشورمان در مرحله دستیابی به حذف سرخك قرار دارد به هم‌وطنان توصیه می‌شود در صورتی كه قصد مسافرت به كشورهای اروپایی را دارند، نسبت به كامل بودن واكسیناسیون خود و همراهان خود مطلع شوند و در صورتی كه واكسن بیماری سرخك را دریافت نكرده‌اند، حداقل 10 روز قبل از سفر برای واكسیناسیون رایگان سرخك به مراكز بهداشت شهرستانها مراجعه كنند تا نسبت به تكمیل واكسیناسیون آنها اقدام شود.

به گفته دكتر گویا، بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت در 4 ماه اول سال 2011 میلادی، همه‌گیری گسترده سرخك در 33 كشور اروپایی در حدود 6500 مورد از بیماری سرخك در كشورهای اروپایی گزارش شده است. مطالعات اپیدمیولوژیك و آزمایشگاهی انتشار بیماری را به سایر مناطق دنیا تائید كرده است و نگرانی از تشدید خطر گسترش بیماری به دنبال افزایش قریب‌الوقوع مسافرت‌های بین‌المللی وجود دارد.

رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر افزود: بیشترین موارد بیماری (4937 نفر) در فرانسه رخ داده و سپس اسپانیا (600 مورد)، صربستان (300 مورد)، بلغارستان (130 مورد) و بلژیك (100 مورد) عمده موارد بیماری را داشته‌اند.

دكتر گویا خاطرنشان كرد: بیماری سرخك بیماری ویروسی بسیار مسری است و در صورتی كه فردی (كودك یا بزرگسال) ایمنی علیه آن نداشته باشد به راحتی در حین تماس با فرد بیمار، در معرض ابتلا قرار خواهد داشت. كشورهای منطقه اروپا در حال تلاش برای دستیابی به هدف حذف بیماری سرخك هستند ولیكن تا زمانی كه جمعیت‌های غیرامین كه واكسن نزده‌اند وجود داشته باشند امكان گسترش بیماری سرخك وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha