سلامت نیوز : مدیر گروه بیماری های واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: سرطان های معده و سینه شایعترین بیماری بین مردان و زنان این استان اعلام شده است.
 
محمد رضا صائینی در گفت وگو با ایرنا، افزود: پس از آن سرطان های مری، كولون و ركتوم دیگر سرطان های شایع این استان را تشكیل می دهد.
وی با بیان اینكه عوامل متعدد داخلی و خارجی در ایجاد و بروز سرطان نقش دارد، خاطرنشان كرد: در مجموع هورمونها، وضعیت ایمنی، اختلالات متابولیسم، مصرف تنباكو، موادشیمیایی، رادیاسیون و عوامل عفونی در ایجاد سرطان بسیار تاثیرگذار است.
مدیر گروه بیماری های واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اظهار داشت: در زمان حاضر 10 درصد مرگ و میرها در كشور به سرطان اختصاص دارد و میزان مبتلایان در سراسر جهان 12 درصد گزارش شده است.
وی با اشاره به اینكه در زمان حاضر بیماری سرطان سومین عامل مرگ و میر در كشور شناخته شده است، تصریح كرد: سالانه بیش از 30 هزار نفر در ایران بر اثر سرطان جان خود را از دست می دهند و هفت هزار مورد جدید سرطان نیز هرسال در كشور اعلام می شود.
صائینی خاطرنشان كرد: چاقی، عوامل تغذیه ای، هپاتیت B ، سیگار، HIV و الكل از عوامل بیماری سرطان به شمار می روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha