با ترویج درمان‌های غیر دارویی، طب سوزنی یکی از راه‌های کنترل و درمان بیماری شناخته می‌شود و متقاضیان درمان با این شیوه درمانی پزشکی هم کم نیستند؛ نوعی از پزشکی که خواستگاه آن به کشورهای شرقی بویژه چین بازمی‌گردد.

"طب سوزنی" و "نخ درمانی" در درمان چه بیماری‌هایی موثرند؟

سلامت نیوز:با ترویج درمان‌های غیر دارویی، طب سوزنی یکی از راه‌های کنترل و درمان بیماری شناخته می‌شود و متقاضیان درمان با این شیوه درمانی پزشکی هم کم نیستند؛ نوعی از پزشکی که خواستگاه آن به کشورهای شرقی بویژه چین بازمی‌گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،، ضمن تاکید بر لزوم درست شناساندن این طب و عدم اغراق در کارایی و درمان ناشی از آن، گفت: طب سوزنی نوعی از درمان است که برای درمان میگرن، فلج صورت، آلرژی‌ها، روده تحریک پذیر، چاقی و دردهای ناحیه گردن، کمر و زانو می‌تواند بکار گرفته شود. همچنین در بیماری‌هایی مانند فشار خون و دیابت می‌تواند نقش کنترل کننده ایفا کرده و در کنار درمان دارویی از طب سوزنی نیز استفاده شود. اما تاکید ما بر این است که درباره اقدامات اثربخش این شاخه از پزشکی، بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی صورت نگیرد.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌هایی که این طب نسبت به دهه ۶۰ تا کنون داشته، افزود: یکی از روش‌هایی که از حدود ۱۰ سال قبل وارد ایران شد، روش «امبرینگ» یا «نخ درمانی» است. در این روش نخ‌های کوچک قابل جذبی در نقاط خاص طب سوزنی کار گذاشته می‌شود که می‌تواند تا زمان جذب در بدن بیمار بماند و در درمان بیماری‌ها بویژه چاقی بسیار مؤثر عمل می‌کند.

پیرمرادی گفت: همچنین این روش خاص از طب سوزنی که با این نام شناخته می‌شود، می‌تواند در بحث زیبایی و کلاژن سازی پوست کمک کند.

وی در ادامه استفاده از طب سوزنی را برای بیماران هموفیلی و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند توصیه نکرده و افزود: معمولاً این دست خدمات برای این گروه‌های خاص ارائه نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خدماتی که طب سوزنی ارائه می‌دهد حتماً باید توسط پزشک متخصص که دوره‌ طب سوزنی را گذرانده صورت گیرد، گفت: برای جلوگیری از سواستفاده افرادی که مهارت لازم را ندارند یا پزشکانی که دوره‌های لازم برای انجام خدمات طب سوزنی را طی نکرده‌اند، از وزارت بهداشت تقاضا داریم تا اهمیت بیشتری به این طب دهند و همچنین زمینه ورود آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را فراهم کنند تا هم متخصصین را خودمان تربیت کنیم و هم بتوانیم از خروج ارز به واسطه رفتن پزشکان به خارج از کشور برای دیدن دوره‌های لازم، جلوگیری کنیم.

پیرمرادی در پایان افزود: همچنین امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت و بیمه‌ها، خدمات طب سوزنی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد تا مردم با هر سطحی از درآمد بتوانند برای درمان و پیشگیری از بیماری‌ها به این طب روی بیاورند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha