سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 26936

معاون مركز ملی مطالعات اعتیاد گفت: تماشای فیلم‌های غیراخلاقی جنسی اعتیادآور است و در برخی از كشورها این معتادان را به مراكز ترك اعتیاد جنسی می‌برند.

سلامت نیوز : معاون مركز ملی مطالعات اعتیاد گفت: تماشای فیلم‌های غیراخلاقی جنسی اعتیادآور است و در برخی از كشورها این معتادان را به مراكز ترك اعتیاد جنسی می‌برند.

آذرخش مكری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ جنبه آموزشی برای فیلم‌های پورنو مطرح نیست و بیشتر اینها را به این دلیل آموزشی می‌گویند كه پخش آنها در كشورهای تولیدكننده ممنوع است یا جامعه به آن با دید منفی نگاه می‌كند لذا در خفای این موضوع كه مطلبی را آموزش می‌دهیم به تجارت می‌پردازند وگرنه آموزشی در كار نیست.

وی با بیان اینكه‌ خطری كه این فیلم‌ها دارد پدیده‌ای به نام اعتیاد جنسی است افزود: به عبارت دیگر همانطور كه ما می‌توانیم به مواد مخدر معتاد شویم و این افراد كسانی هستند كه كار و زندگی خود را رها كردند و مواد مصرف می‌كنند و وقتی مواد نباشد كار دیگری نمی‌توانند انجام دهند، ظاهراً به نظر می‌رسد مغز بشر این استعداد را دارد كه به محرك‌های جنسی معتاد شود و یكی از كانال‌های این نوع اعتیاد در معرض فلیم و رسانه‌های پورنوگرافی قرار گرفتن است.

مكری تصرییح كرد: علائم این نوع اعتیاد با اعتیاد معمولی شبیه به هم هستند ولی متأسفانه سالیان سال به آن توجه نشده است.

معاون مركز ملی مطالعات اعتیاد خاطرنشان كرد: این موضوع را مانند مواد مخدر اگر درست هدایت نكنیم با معتادانی روبرو خواهیم شد.عجیب است كه زمینه‌های اعتیاد به آن شبیه به مواد مخدر است لذا باید این موضوع در قالب بیماری مطرح شود چرا كه در برخی كشورهای دنیا این افراد را مانند معتادان در مركز خاصی مجبور به ترك می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha