وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت جدا از نظام بیمه‌ای نیست و به دنبال این هستیم که با توجه به شرایط اقتصادی خاص که ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، کمترین فشار بر مردم در هزینه‌های کمرشکن بستری وارد شود و بیماران صعب العلاج و بیماران خاص مورد حمایت قرار بگیرند.

سعی داریم کمترین فشار در تامین هزینه های درمانی به مردم وارد شود

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت جدا از نظام بیمه‌ای نیست و به دنبال این هستیم که با توجه به شرایط اقتصادی خاص که ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، کمترین فشار بر مردم در هزینه‌های کمرشکن بستری وارد شود و بیماران صعب العلاج و بیماران خاص مورد حمایت قرار بگیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، سعید نمکی در حاشیه اولین کنفرانس ملی بیمه سلامت در جمع خبرنگاران افزود: مدت‌ها بود به دنبال برگزاری نشست علمی در حوزه بیمه سلامت با کمک صاحب نظران و افرادی بودیم که می‌توانند نقشه راه مناسبی را برای استمرار پوشش بیمه همگانی سلامت ترسیم کنند.
وی درباره برگزاری اولین کنفرانس ملی بیمه سلامت اظهار داشت: این کنفرانس با همت مرکز تحقیقات بیمه سلامت، سازمان بیمه سلامت، مجلس شورای اسلامی و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد. در این کنفرانس راهکارهای اقتصادی مناسب برای تداوم پوشش بیمه همگانی سلامت و جمعیت تحت پوشش که مستحق خدمات رایگان هستند، بررسی می‌شود.


نمکی بیان کرد: همچنین این موضوع که برای استمرار بیمه همگانی می‌توان از پزشکان و نظام دارویی چه کمکی گرفت، مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین اینکه چگونه می توانیم در راستای نظام ارجاع، پزشک خانواده، استفاده از راهنماهای بالینی و زیرساخت موثر پرونده الکترونیک در منطقی‌تر شدن هزینه‌های بیمه سلامت بهره بگیریم. در پایان این کنفرانس می‌توان نقشه راه مناسبی را برای استمرار بیمه همگانی سلامت ترسیم کرد.


وزیر بهداشت درباره سرانجام برنامه پزشکی خانواده اظهار داشت: اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع نیازمند ریل اساسی با عنوان استقرار پرونده الکترونیک سلامت است. تا وقتی پرونده الکترونیک سلامت به عنوان ریل اصلی و عبور این موارد ایجاد نشده باشد، پزشکی خانواده و نظام ارجاع ایجاد نمی‌شود و به همین علت اولویت اول وزارت بهداشت بر استقرار پرونده الکترونیک سلامت قرار گرفته است.


نمکی ادامه داد: تا پایان بهار امسال همه مردم ایران و اتباع خارجی که به صورت قانونی در کشور ما زندگی می‌کنند، دارای پرونده الکترونیک سلامت خواهند بود. اینکه پرونده الکترونیک سلامت در پزشکی خانواده و نظام ارجاع چه جایگاهی دارد، مرحله‌بندی شده است. در مرحله اول پزشکی خانواده و نظام ارجاع در 6 استان اجرایی می‌شود و تا پایان سال آینده کل کشور تحت پوشش قرار می‌گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha