سلامت نیوز :پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف با بررسی ظرفیت های منابع زیستی برای مبارزه با آلودگی هوا در كشور درپی حذف آلودگی هوا هستند.
دكتر رضا روستاآزاد، عضو هیئت علمی گروه بیوتكنولوژی دانشكده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: برگ های گیاهان كربودی اكسید موجود در هوا را گرفته و به صورت اكسیژن به اتمسفر ارایه می دهند.

وی افزود: گیاهان می توانند علاوه بر كربودی اكسید، دیگر گازهای موجود در اتمسفر را جذب كنند، یكی از نكاتی كه باید مورد توجه قرار گیرد این است كه چه گیاهی توانایی جذب بیشتر گازها را دارد و یا چگونه می توان از طریق بیولوژیك توانایی جذب را بیشتر كنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: تركیبی مانند مونواكسیدكربن، اكسیدهای گوگرد از جمله مواد آلوده كننده اتمسفر هستند كه باید جمع آوری شوند.

وی افزود: روش های معمول، روش های توانمندی نبوده و با روش های مكانیكی نمی توان آلودگی را حذف كرد، روش های بیولوژیك بسیار موثر است، در این تحقیق به دنبال این هستیم كه گازها مشخصی از آلودگی های موجود در اتمسفر را از طریق غربالگری گیاهان خاص شناسایی كرده و اصلاح نژادی این گیاهان را در جهت توانمندی جذب بیشتر گازها داشته باشیم.

عضو هیئت علمی گروه بیوتكنولوژی دانشكده مهندسی شیمی و نفت خاطرنشان كرد: می توانیم در مقیاس وسیع ضمن سبز كردن چهره محیط زیست آلودگی محیطی را نیز حذف كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha