شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 269384

یکی از عواملی که ازدواج را با دوام می‌کند، رابطه زناشویی ست. رابطه زناشویی نه تنها در جسم، بلکه در روحیه شما و به تبع رابطه عاطفی تان هم تاثیر مثبتی می‌گذارد.

رازهایی که رابطه جنسیتان بهبود می بخشد

سلامت نیوز: یکی از عواملی که ازدواج را با دوام می‌کند، رابطه زناشویی ست. رابطه زناشویی نه تنها در جسم، بلکه در روحیه شما و به تبع رابطه عاطفی تان هم تاثیر مثبتی می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، یکی از عواملی که ازدواج را با دوام می‌کند، رابطه زناشویی ست. رابطه زناشویی نه تنها در جسم، بلکه در روحیه شما و به تبع رابطه عاطفی تان هم تاثیر مثبتی می‌گذارد. اما طبیعی ست که پس از گذشت چندین سال تمایل شما به این رابطه کم و کمتر شود. در این شرایط چه باید کرد؟ اگر احساس می‌کنید که روابط جنسی شما با همسرتان رو به سردی می‌رود، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 یکی از عواملی که ازدواج را با دوام می‌کند، رابطه زناشویی ست. رابطه زناشویی نه تنها در جسم، بلکه در روحیه شما و به تبع رابطه عاطفی تان هم تاثیر مثبتی می‌گذارد. اما طبیعی ست که پس از گذشت چندین سال تمایل شما به این رابطه کم و کمتر شود. در این شرایط چه باید کرد؟ اگر احساس می‌کنید که روابط جنسی شما با همسرتان رو به سردی می‌رود، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. با انجام کار‌هایی که در این مطلب بیان کرده ایم، شما و همسرتان کشش جنسی بیشتری نسبت بهم پیدا خواهید کرد.

سیگار را ترک کنید

آیا می‌دانستید که سیگار می‌تواند منجر به کاهش تمایلات جنسی شما شود؟ اگر نمی‌دانستید، حتما از پزشک تان سوال کنید. سیگار نه تنها شریان‌های قلب بلکه عروق خونی در اندام جنسی شما را نیز مسدود می‌کند. از این رو اگر می‌خواهید که تمایلات جنسی شما نسبت به همسرتان افزایش یابد، به فکر ترک سیگار باشید.

شیوه مصرف برخی از دارو‌ها را تغییر دهید

شاید به ذهن تان هم نرسد، اما برخی از دارو‌ها می‌توانند روی رابطه جنسی شما تاثیر بگذارد. به لیست دارو‌هایی که مصرف می‌کنید، نگاهی بیاندازید. دارو‌هایی که مربوط به فشار خون، بیماری‌های قلبی، افسردگی و مشکلات معده و روده می‌باشند، می‌توانند تمایلات جنسی را کم کند. البته شما نباید مصرف آن‌ها را به هدف بالا بردن تمایلات جنسی تان قطع کنید، اما پس از مشورت با پزشک می‌توانید نوع قرص تان را تغییر دهید، دوز آن را کم کنید یا این که زمان مصرف آن را عوض کنید.

پاستا با سس پستو بخورید

حتما در رستوران‌ها گزینه پاستا پستو را دیده اید. پستو نوعی سس است که خاستگاه آن به شهر جنوا در لیگوریا بر می‌گردد. سس پستو به صورت سنتی شامل سیر له شده، ریحان خرد شده و دانه کاج است که با روغن زیتون و پنیر پارمسان مخلوط می‌شود. یکی از مواد این سس که منجر به افزایش تمایلات جنسی می‌شود، دانه کاج است که منبع بسیار خوبی از آرژینین می‌باشد. از آنجا که آرژینین رگ‌های خونی را باز می‌کند، گردش خون در بدن شما را بهبود می‌بخشد که به تبع روی تمایلات جنسی تان نیز موثر است.

به دوران نوجوانی تان باز گردید

مهم نیست که چند سال دارید، شما در هر سنی که هستید، باید به رابطه تان هیجان دهید. در واقع هیچکس جز خود شما نمی‌تواند رابطه تان را زنده نگه دارد. یکی از کار‌هایی که شما می‌توانید برای جذاب‌تر کردن رابطه تان انجام دهید، این است که گاهی به دوران نوجوانی تان باز گردید. به دنبال کار‌های هیجان انگیز باشید. . سعی کنید که در بیرون از خانه دست او را بگیرید یا این که بیشتر به چشمانش زل بزنید. همین ارتباط‌ها موجب می‌شود که هم شما و هم همسرتان از نظر فیزیکی بیشتر جذب هم شوید.

جوانه گندم بخورید

یکی دیگر از مواد غذایی مقوی برای بالا بردن تمایلات جنسی، جوانه گندم است. یک قاشق از این ماده را داخل ماست یا سالادتان بریزید و آن را میل کنید. جوانه گندم سرشار از زینک است که به تولید هورمون تستوسترون کمک می‌کند. علاوه بر آن، شما می‌توانید مقدار لازم زینک بدن تان را از گوشت، تخم مرغ یا غذا‌های دریایی تامین کنید.

تماس چشمی داشته باشید

تحقیقات ثابت کرده که اگر به مدت ۸ دقیقه به چشم‌های طرف مقابل تان زل بزنید، احساس عمیقی میان شما برقرار خواهد شد. البته منظور ما این نیست که بی هیچ دلیلی به چشم‌های همسرتان زل بزنید، بلکه زمانی که با او حرف می‌زنید، به جای نگاه کردن به اطراف، به چشم‌های او نگاه کنید یا زمانی که او در حال صحبت با دیگران است، جوری نگاهش کنید که بداند به داشتن او در زندگی تان افتخار می‌کنید. همین تماس‌های چشمی باعث ایجاد صمیمیت بیشتر میان شما و همسرتان می‌شود و به گفته روانشناسان، حس اعتماد و صداقت شما را به او منتقل می‌کند.

به اندام تان اهمیت دهید

شما باید در هر شرایطی خودتان را در اولویت بگذارید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید که دیگران به شما احترام بگذارند، اول از همه شما باید به خودتان احترام بگذارید. این در مورد اندام و تمایلات جنسی نیز صادق است. در واقع اگر رابطه جنسی خوبی می‌خواهید، پ باید برای اندام تان اهمیت بیشتری قائل شوید. ورزش کنید، غذا‌های سالم بخورید، فعالیت فیزیکی داشته باشید یا به ماساژ بروید تا حس مثبتی نسبت به اندام تان پیدا کنید. اگر شما جسم خودتان را دوست داشته باشید، مطمئن باشید که برای همسرتان هم جذاب خواهید بود. پس منتظر عملی از جانب همسرتان نباشید، تغییر را ابتدا از خودتان آغاز کنید.

کمی از همسرتان دور شوید

برای چند روز از همسرتان دور شوید. حتی اگر شرایط اش را دارید تنهایی به مسافرتی چند روزه بروید. فرصت خوبی ست تا به چیز‌هایی که شما را به سمت همسرتان جذب می‌کند فکر کنید. آیا چهره زیبای اوست که شما را جذب کرده، آیا رفتار اوست یا موقعیت اجتماعی و...؟ شما تا زمانی که در کنار شریک زندگی تان هستید، فرصت فکر کردن به این مسایل را نخواهید داشت، اما همین که کمی از او دور و دلتنگ اش شوید، تازه می‌فهمید که چقدر برایتان ارزشمند است و دوستش دارید. همین احساس می‌تواند مانند جرقه ای، آتشی را در دل شما روشن و پس از بازگشت تان به خانه، اشتیاق تان به رابطه جنسی با او را نیز بیشتر کند.

مکان تان را تغییر دهید

اگر فکر می‌کنید که رابطه جنسی شما کیفیت قبلی را ندارد، شاید بد نباشد که این ترفند را امتحان کنید.، به جای اتاق خواب، این کار را در فضای جدیدی انجام دهید. شاید همین تغییر مکان بتواند به رابطه شما تنوع و هیجان بیشتری دهد.

رمانتیک باشید

رابطه جنسی زمان و مکان خاص خودش را می‌خواهد. شما نمی‌توانید هر زمان و هر لحظه از همسرتان انتظار داشته باشید که با شما رابطه برقرار کند. مثلا اگر او خسته به خانه بیاید و شما را در حال تمیز کردن خانه ببیند، آیا تمایلی در او به برقراری رابطه جنسی با شما ایجاد خواهد شد؟ برای این که زندگی تان را از این روزمرگی دور کنید، گاهی رمانتیک باشید. به عنوان مثال یک روز قبل از این که همسرتان به خانه بیاید، غذای مورد علاقه او را درست کنید، چراغ‌ها را خاموش کنید و با چند شمع روشن منتظر او بمانید. مطمئنا احساسات او از دیدن این صحنه رمانتیک برانگیخته خواهد شد.

به او بگویید: «دوستت دارم»

رابطه عاطفی نیاز به نگهداری دارد. اگر احساسات عمیقی میان شما و همسرتان برقرار نباشد، بدون شک رابطه زناشویی خوبی هم نخواهید داشت؛ بنابراین سعی کنید که ابتدا از طریق احساسات او را جذب کنید. با گفتن جملاتی، چون «دوستت دارم»، «دلم برایت تنگ می‌شود» یا «دلم فقط تو را می‌خواهد» می‌توانید دل همسرتان را به دست آورید. اگر او احساس کند که شما دوستش دارید، مطمئنا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و در یک کلمه، اگر رابطه عاطفی شما خوب پیش رود، رابطه جنسی تان نیز بهبود خواهد یافت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha