یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2694

سید شهاب الدین صدر رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: تعرفه ‌های پزشکی بخش خصوصی در مورد اعمال جراحی، بیهوشی و K داخلی افزایشی نداشته است.

دریافت بیش از تعرفه تعیین شده را اطلاع دهید


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید شهاب الدین صدر افزود: با وجود کارشناسی ‌های انجام شده در مورد قیمت تمام شده خدمات، سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی کشور با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه و به ویژه اقشار کم درآمد و با علم به ناتوانی دولت در کاهش سهم پرداخت مردم از هزینه ‌های درمانی و عدم کفایت بیمه‌ های پایه در تأمین نیازهای درمانی و حمایت مناسبت از بیماران، تعرفه ‌های جراحی، بیهوشی و K داخلی را بدون هیچ تغییری نسبت به سال گذشته در نظر گرفت.

وی گفت: براساس تصمیم شورای ‌عالی نظام پزشکی سقف تعیین شده ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی تا 40 هزار ریال، پزشکان و دندانپزشکان متخصص تا 69 هزار ریال، پزشکان فلوشیپ، فوق تخصص و روانپزشکان تا 85 هزار ریال، کارشناسان پروانه ‌دار گروه پزشکی تا 30 هزار ریال، کارشناسان ارشد پروانه ‌دار گروه پزشکی تا 34 هزار ریال و برای Ph.D های پروانه ‌دار تا 40 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

صدر گفت: افزایش تعرفه ‌های ویزیت و سایر خدمات نیز معمولا تا 15 درصد و حتی در برخی موارد کمتر از 10 درصد بوده است، در حالی که درصد تورم در سال گذشته و متوسط افزایش قیمت کالا و خدمات در سال 1386 به مراتب بیش از این ارقام بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: تعرفه خدمات سونوگرافی و سی‌ تی ‌اسکن برای سال 86 تنها 10 درصد افزایش داشته و تعرفه خدمات MRI نسبت به سال گذشته تغییری نیافته است.

وی این مبالغ را سقف تعرفه‌ها عنوان کرد و گفت: در استان ‌ها و شهرستان‌ های کشور، سازمان نظام پزشکی محل با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقه، تعرفه ‌ها را در زیر سقف تعیین شده تعدیل و اعلام خواهد کرد.

صدر از برنامه ‌ریزی و عزم جدی سازمان نظام پزشکی برای برخورد با متخلفان از این تعرفه ‌ها خبر داد و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده دریافت هزینه‌ ای بیش از این تعرفه ‌ها موارد را به دادسرای انتظامی نظام پزشکی در تهران و سایر شهرستان‌ ها اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha