رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره اجرای پایلوت پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منازل گفت : بنا بود خدمات پرستاری در منازل در پنج محور مشخص، به شکل پایلوت اجرا و نتیجه آن مشخص شود تا بعد آن شاهد اجرای سراسری طرح باشیم.

شورای عالی بیمه جزئیات بیمه خدمات پرستاری در منزل را اعلام کند/ سازمان نظام پرستاری را دعوت نکردند

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره اجرای پایلوت پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منازل گفت : بنا بود خدمات پرستاری در منازل در پنج محور مشخص، به شکل پایلوت اجرا و نتیجه آن مشخص شود تا بعد آن شاهد اجرای سراسری طرح باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، دکتر اصغر دالوندی با اشاره اجرای فاز اول پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منازل بر لزوم نظارت مناسب بر خدمات پرستاری در منزل و همچنین لحاظ تعرفه مناسب و پوشش بیمه‌ای برای این خدمات تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اگر این طرح به فاز اجرایی برسد برای جامعه پرستاری خیلی خوب است، گفت: من هم عضو کمیته تعیین تعرفه خدمات پرستاری در منزل هستم اما وزارت بهداشت از ما برای این موضوع دعوت نکردند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: قرار بود خدمات پرستاری در منازل در پنج محور مشخص، به شکل پایلوت اجرا و نتیجه آن مشخص شود تا بعد آن شاهد اجرای سراسری طرح باشیم. قرار بود بیماری‌هایی همچون بیماری قلبی، سکته مغزی، زردی نوزادان و دو مورد دیگر به شکل پایلوت در منازل اجرا شود بعد در شورای بیمه تعیین تکلیف شود اما اکنون اطلاع ندارم که این نتایج بررسی شده است یا نه.

وی افزود: ما مجوز ۱۷ مرکز مشاوره پرستاری را ارایه داده‌ایم و هزار مرکز فعال در کشور داریم اما تعرفه نامناسب و نبود پوشش بیمه‌ای باعث شده است که خدمات نامناسب باشد و از نیروهای غیرحرفه‌ای استفاده کنند.

روز چهارشنبه هفته‌ای که گذشت مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، اعلام کرد که طرح پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل با پیگیری معاونت پرستاری به موافقت سازمان بیمه سلامت رسید و فاز اول اجرای آن در شش استان به مدت یک ماه، به صورت کشوری اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha