سلامت نیوز :  ششمین كنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه بیمارستانی (ICU) از 7 تا 9 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، علی امیر سواد كوهی، دبیر ششمین كنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه پزشكی با اعلام این خبر گفت: این همایش با حضور نزدیك به 2 هزار نفر از مسئولان و سیاستگذاران حوزه سلامت، دانشگاهیان و پژوهشگران داخلی و 25 كشور خارجی برگزار می‌شود و در آن 150 مقاله دریافت شده كه در قالب 12 كارگاه آموزشی ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین 30 نفر از اساتید دانشگاه‌های خارجی در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

به گفته سواد كوهی، برگزاركنندگان این كنگره انجمن بیهوشی ایران با مشاركت انجمن مراقبت‌های ویژه و دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور هستند كه از روز چهارشنبه 7 اردیبهشت در سالن همایش‌های پژوهشگاه نیرو در انتهای فاز 6 شهرك قدس برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن مراقبت‌های ویژه ایران به فعالیت رسمی این انجمن از آبان 89 اشاره كرد و افزود: از 6 سال پیش كه تربیت فلوشیب ICU در كشور آغاز شده 58 نفر از این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند و نیاز بود كه برای ساماندهی مسایل ICU انجمن تاسیس شود و با تلاش‌های صورت گرفته پروانه فعالیت انجمن مراقبت‌های ویژه ایران آبان‌ سال گذشته صادر شد.

وی اضافه كرد: این انجمن تلاش دارد طی چند سال آینده تعریف استانداردی از ICU را ارائه دهد و پس از آن استانداردسازی بخش‌های ICU كشور و تشكیل گروه مراقبتهای ویژه در دانشگاههای علوم پزشكی كشور را پیگیری و عملی كند.

سواد كوهی اظهار كرد:تلاش می‌كنیم كه برای هر یك از حدود 600 تخت ICU موجود در كشور، یك فوق تخصص مراقبت‌های ویژه در نظر گرفته شود.

وی از همكاری‌ها و مساعدت‌های سازمان نظام پزشكی در تشكیل و فعالیت انجمن مراقبت‌های ویژه ایران تقدیر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha