سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
سلامت نیوز : جراحان مغز و اعصاب در بیمارستانی در غرب تورنتو موفق شدند برای نخستین بار نشان دهند كه بافت‌های از بین رفته مغز را می‌توان با عمل بای‌پس مغز، بازسازی و احیا كرد.

به گزارش  فارس ، بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام‌گرفته بر روی 29 نفر، ‌جراحان مغز و اعصاب در مركز مطالعات مغز و اعصاب «كرمبیل» در بیمارستانی در غرب تورنتو موفق شدند برای نخستین بار نشان دهند كه بافت‌های از بین رفته مغز از طریق اصلاح جریان خون مختل‌شده در آن احیا می‌شود.

در مواردی كه جریان خون در مغز به دلیل اختلال در رگ‌های خونی كاهش می‌یابد، بافت‌های مغز بیمار به تدریج از بین می‌رود. از بین رفتن بافت‌های مغز كه شامل سلول‌های خاكستری نیز می‌شود، خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی را تسریع می‌كند.

به گزارش دیلی ساینس، مطالعه بر روی بیمارانی كه عمل بای‌پس مغز بر روی آنها انجام گرفته بود، 11 ماه ادامه داشت، این مطالعات و تصویربرداری MRI از مغز آنها نشان داد، ضخامت بافت‌ مغزی در بیمارانی كه جراحی بر روی آنها انجام گرفته بود 5،1 درصد افزایش یافته بود.

«مایكل تیمیانسكی» جراح مغز و اعصاب مركز تحقیقات اعصاب كرمبیل و مدیر برنامه‌های درمانی بیماری‌های شناختی می‌گوید: این نخستین روش بهبود بافت‌های از دست رفته مغز با جراحی است.

وی بیان كرد: بازسازی بافت‌های صدمه‌دیده مغز پس از جراحی فقط در موارد معدودی مشاهده شده ولی با این حال بسیار حائز اهمیت است زیرا یكی از مهمترین مسائل پیش روی سلامت جامعه، ‌این است كه بیماری‌های مزمن عروق مغز كه منجر به اختلالات شناختی و كاهش كیفیت زندگی می‌شوند را درمان كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha