سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پزشكی كشور از قول مساعد وزیر رفاه برای پرداخت مطالعات معوقه مراكز بهداشتی و درمانی از صندوق تأمین اجتماعی كه حدود 7 ماه تأخیر دارد، طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش  فارس، شهاب‌الدین صدر در دهمین كنگره سراسری شنوایی شناسی ایران اظهار داشت: تقاضای مردم برای افزایش اعتبارات در حوزه سلامت كه از سالهای گذشته افزایش نیافته است و باید رشد جهشی داشته باشد امری طبیعی است تا مشكلات حوزه بهداشت و درمان كشور در این زمینه برطرف شود.

وی افزود: در سال 57 جمعیت كشور بالغ بر 35 میلیون نفر بوده است ولی در حال حاضر به حدود 75 میلیون نفرافزایش پیدا كرده است. در آن زمان شماره نظام پزشكی كشور نیز 13 هزار و 500 هزار نفر بود ولی در زمان حاضر به بیش از 210 هزار نفر افزایش یافته است.بنابراین باید با شیب ملایم افزایش اعتبارات مشكلات بودجه حوزه سلامت نیز بر طرف شود.

صدر ادامه داد: اعتبارات حوزه سلامت باید افزایش یابد و بیمه‌ها نیز در این راستا باید توانمندی‌های خود را ارتقا دهند زیرا در حال حاضر 60 درصد از هزینه‌های درمان بر دوش مردم است كه باید به 30 درصد كاهش یابد.

رئیس سازمان نظام پزشكی بیان داشت: مشكل اعتبارات و عدم ارتقا بیمه‌ها برای كارایی بیشتر از گلایه‌های همیشگی گروه‌های پزشكی و حرفه‌ای و است. هر چه قدر بیمه‌ها تقویت شوند آثار مثبتی در كشور پدید خواهد آمد ولی مفهوم این نیست كه بیمه‌ها در كدام وزارتخانه ( وزارت بهداشت یا وزارت رفاه) باشد. زیرا این مسئله حاشیه‌ای بیش نیست.

صدر افزود: از مهر سال 89 مطالبات حوزه سلامت از تأمین اجتماعی پرداخت نشده است كه این مسئله باعث مشكلات عدیده‌ای شده است ولی خوشبختانه وزیر رفاه قول مساعد برای پرداخت مطالبات حوزه سلامت از صندوق تأمین اجتماعی را داد و قرار است این مطالبات تا روزهای آینده پرداخت شود.

رئیس سازمان نظام پزشكی كشور اظهار داشت: در این سمینار همچنین باید به ارتباط گروه‌های پزشكی از جمله جراحی، گوش و حلق و بینی و فعالیت‌های گروه‌های شنوایی شناسی اشاره كنم. این گروه‌ها باید در كنار رعایت حق و حقوق یكدیگر در راستای غربال‌گری و پیشگیری از بیماری‌ها كه اهمیت ویژه‌ای نیز دارد فعالیت كنند.

صدر خاطر نشان كرد: نقش انجمن‌های تخصصی در اطلاع‌رسانی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پزشكی كشور بسیار اهمیت دارد و وزارت بهداشت نیز باید با برنامه‌ریزی مناسب برای ارتقا تحصیلات گروه‌های پزشكی حرفه‌ای به مقاطع كارشناسی ارشد و PHD اقدام كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha