با افزایش سن دردهای استخوانی افزایش می یابد به گونه ای كه یكی از شایع ترین عوامل كمر درد در سالمندان است.

سلامت نیوز : با افزایش سن دردهای استخوانی افزایش می یابد به گونه ای كه یكی از شایع ترین عوامل كمر درد در سالمندان است.
 دكتر سید پیمان میر شاه ولد متخصص ارتوپد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تنگی كانال نخاع عارضه ای است كه بیشتر در میانسالی بروز می كند اما به علت مراجعه دیر هنگام بیماران اغلب در دوران سالمندی تشخیص داده می شود.

 میر شاه ولد اظهار داشت: با افزایش سن پوكی استخوان افزایش می یابد و موجب می شود مهره ها ضعیف تر شوند و بتوانند وزن بدن را در حالت ایستاده تحمل كند كه در نهایت این عارضه منجر به تنگی كانال نخاع در بین مهره ها می شود.

وی با بیان اینكه با بروز تنگی كانال نخاع، پاها حس و حركت خود را به مرور از دست می دهند خاطر نشان كرد: حركات پاها به علت اختلال نخاعی ضعیف شده و فرد دیگر نمی تواند به خوبی پاهای خود را حركت دهد به طوری كه حركت به جلو بالا وپایین رفتن از پله مختل می شود و فرد در هنگام خواب بسیار بی قرار است و دائم پاهای خود را تكان می دهد.

 میرشاه ولد گفت: این بیماران از سرما گریزانند و برخلاف بیماری پاركینسون كه حركت كردن بسیار آزاد دهنده است این بیماران در شروع حركت مشكل دارند و پس از مدتی بهتر می شوند.

 در پیشگیری ها از بیماری داروهای تقویت كننده استخوان، ویتامین D در بهبود استحكام استخوانها موثر است اما در موارد پیشرفته تزریق های موضعی كه درد مهره ها را كاهش می دهد كارایی دارد و عمل جراحی در موارد حاد بیمار اجتناب ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha