سلامت نیوز :  رئیس چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث گفت: 800 میلیون تا یك میلیارد تومان تجهیزات پزشكی در سال وارد می‌كنیم در حالی كه میزان صادرات این كالاها از ایران 8 تا 10 میلیون دلار است.

به گزارش فارس، مجید روحی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تجیهزات پزشكی (ایران هلث) كه صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد اظهار داشت:‌ با توجه به اهداف وزارت بهداشت از سال 86 این نمایشگاه در راستای یكسویه كردن ارائه آخرین دستاوردهای پزشكی در زمینه تجهیزات برگزار شد و ایران هلث پتانسیل بالایی در منطقه دارد.

وی افزود: 800 میلیون تا یك میلیارد تومان واردات تجهیزات پزشكی در سال است در حالی كه میزان صادرات آن 8 تا 10 میلیون دلار است.

روحی یادآور شد: بهبود در ارتقای سلامت و اقتصاد سلامت مهمترین هدف این نمایشگاه است كه می‌توان با برگزاری این نمایشگاه نگاه سران كشور را به واردات ارز از طریق تجیهزات پزشكی متمركز كرد.

وی ادامه داد:‌ در نمایشگاه عرب هلث 900 تا هزار شركت ایرانی حضور داشتند كه افتخاری برای ایران محسوب می‌شود. سیاست دولت بر این است كه بخش‌های خصوصی افزایش یابند. لذا برگزاری این نمایشگاه در همین راستاست.

روحی اضافه كرد: قانونی در وزارت بهداشت وجود دارد كه بر اساس آن نمایشگاه تجهیزات پزشكی نباید در كنار همایش‌ها برپا شود اما اگر این نمایشگاه‌ها در كنار همایش‌ها برگزار نشود به دلیل اینكه در كنگره‌ها به واسطه حضور میهمانان خارجی هزینه‌های بالایی روی دوش برگزار كنندگان آنها می‌‌گذارد نمی‌توانند هزینه برگزاری همایش را تأمین كنند.

وی گفت: از كشورهای آسیای میانه، تركیه، هندوستان، افغانستان، چین، تایلند،‌كره، چك برای حضور در نمایشگاه ایران هلث اعلام آمادگی كرده‌اند كه در كل تاكنون 500 شركت كه 300 شركت آن داخلی و 200 شركت خارجی هستند برای حضور در این نمایشگاه آمادگی خود را اعلام كرده‌اند كه فضای نمایشگاهی به وسعت 15 هزار و 200 متر مربع برگزار می‌شود.

رئیس چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تجیهزات پزشكی گفت: در حال حاضر طرح رفع موانع كسب و كار در مجلس از سال پیش تاكنون در حال بررسی است كه از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این طرح هر چه سریعتر در مجلس تصویب شود.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی تجیهزات پزشكی ایران هلث 26 تا 29 اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha