دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 269551

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به مشکل کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی گفت: با توجه به حجم مراجعه کنندگان وضعیت نیروی پرستاری در مراکز درمانی بحرانی است.

سلامت نیوز: رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به مشکل کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی گفت: با توجه به حجم مراجعه کنندگان وضعیت نیروی پرستاری در مراکز درمانی بحرانی است.

به گزارش سلامت نیوز، هادی زرینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این که مهمترین مشکل گروه پرستاری در حال حاضر به دو بخش تقسیم می شود، گفت: اولین مشکل کمبود نیروی انسانی و مخصوصا گروه پرستاری است. با توجه به حجم مراجعه کنندگان وضعیت نیروی انسانی بحرانی بوده که همین امر علاوه بر فرسودگی نیروی پرستاری، باعث افزایش ضریب خطاهای پزشکی می شود.

وی ادامه داد:  تامین نیرو باید جز اولویت های کار دولت و مجلس قرار گیرد، البته به شکل عادلانه و منطقی ، که متاسفانه در چند سال اخیر شاهد جذب نیرو به صورت شرکتی هستیم که اصلا روش مناسبی نیست و این شیوه باعث کاهش انگیزه در بین همکاران شده است چرا که اکثراً از حقوق اولیه یک کارمند نیز محروم هستند.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان این که دومین مشکل، نحوه پرداخت کارانه ها است، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر ساز و کار مناسبی که عدالت در پرداخت بین گروه پزشکان و پرستاران در آن وجود داشته باشد، نیست و طرح قاصدک یک روش بسیار ناعادلانه در پرداخت کارانه محسوب می شود که انگیره خدمتی همکاران را بسیار پایین آورده و پرستاران از این همه بی عدالتی گله مند هستند. امیدواریم که وزارت بهداشت نظام پرداخت جدیدی که عدالت در آن رعایت شود، در دستور کار خود قرار دهد و جایگزین روش فعلی نظام پرداخت نماید.

وی افزود: اجرای کامل قانون ارتقا بهروری، نیروهای فوریت پزشکی و مجوز کار برای همکاران اتاق عمل و بیهوشی در بخش اورژانس و آی سی یو از دیگر مواردی است که وزارت بهداشت باید به آنان توجه و رسیدگی نماید که این گروه از همکاران درمان بتوانند با انگیزه بالا خدمات درمانی به مردم ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha