سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 26956
سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله گفت: شایع ترین بیماری پوستی در فصل بهار، كهیر است كه به دلیل افزودنی های غذایی و گرما در افراد بروز می كند.
 
دكتر مسعود داوودی  در گفت و گو با ایرنا افزود: درفصل بهار بسیاری از افراد به علت كهیر به متخصصان پوست مراجعه می كنند در حالی كه می توان با رعایت برخی از نكات از بروز این بیماری بر روی پوست پیشگیری كرد.
وی افزود: كهیر شامل تورم های صورتی یا بی رنگ خارش دار با حاشیه ای قرمز است كه با سوزش و خارش شدید همراه است.
این متخصص پوست ادامه داد، در حدود 10 تا 20 درصد از افراد، دستكم یك بار در طول زندگی، دچار كهیر می شوند.
داوودی با بیان اینكه مصرف زعفران، فلفل و ادویه‌جات، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، سویا، غلات، تخم‌مرغ و آجیل در فصل بهار باعث بروز كهیر در برخی افراد می شود، اظهار داشت: هر كسی ممكن است با مصرف این مواد، واكنش حساسیت زا به شكل لكه‌های قرمز و خارش‌دار پوستی نشان دهد.
این متخصص پوست تصریح كرد، در صورت بروز چنین حساسیتی، سریعا باید از مصرف این مواد غذایی خودداری كرد تا ضایعه كاملا بهبود یابد.
به گفته داوودی، گاهی‌اوقات نیز بیمارانی كه به پزشك برای تشخیص اینگونه حساسیت‌ها مراجعه می‌كنند باید از نظر بیماری‌های داخلی مثل بیماری‌های كبدی، عفونت‌های داخلی و حتی از نظر سینوس‌ها و دندان‌ها بررسی شوند كه اگر علتی غیر از حساسیت‌های غذایی باعث بروز كهیر شده باشد از این طریق كشف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha