مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت:در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان تهران در شرایط خوبی قرار دارد و فقط از شهروندانی که دارای گروه خونی AB منفی هستند دعوت می‌شود که بیشتر در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

شهروندان دارای گروه خونی AB منفی مشارکت بیشتری کنند

سلامت نیوز:  مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت:در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان تهران در شرایط خوبی قرار دارد و فقط از شهروندانی که دارای گروه خونی AB منفی هستند دعوت می‌شود که بیشتر در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سید مرتضی طباطبایی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز تعداد ۳۲ هزار و ۲۱ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۷۶ نفر موفق به انجام این کار خیر و خداپسندانه شده‌اند.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران ادامه داد: تعداد ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر یعنی ۵۱ درصد از اهدا کنندگان خون جزو افراد مستمر در سطح استان تهران هستند یعنی تعداد ۸ هزار ۶۱۴ نفر از جمعیت اهدا کننده خون جزو افراد با سابقه محسوب می‌شوند.

وی افزود:‌ از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز ۴ هزار و ۴۰۸ نفر یعنی معادل ۱۷ درصد از جمعیت اهدا کننده خون برای بار اول اقدام به این کار خداپسندانه و مفید کرده‌اند.

طباطبایی گفت: از فروردین ماه سال ۹۸ تا به امروز ۸۶۰ واحد پلاکت و یک هزار و ۲۳۲ واحد پلاسما در سطح مراکز انتقال خون تهران اهدا شده است.

 مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران در پایان اضافه کرد: در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان تهران در شرایط خوبی قرار دارد و فقط از شهروندانی که دارای گروه خونی AB منفی هستند دعوت می‌شود که بیشتر در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha