سلامت نیوز : سوپروایزر بالینی بیمارستان روزبه گفت: بسیاری از اصول مراقبت از بیماران روانی اعم از تئوری و عملی در عمل هنگام مراقبت از بیماران روانی اجرا نمی شود و هیچ کسی نیز پاسخگوی این نابسامانی نیست.


فرهاد کریمی در گفت وگو با پایگاه نظام پرستاری کشور اظهار کرد: از جمله مواردی که رعایت نمی شود حفط حریم بیماران روانی است که در اغلب موارد رعایت نمی شود. مسئولان در پاسخ به این پرسش که چرا این اصول علمی رعایت نمی شود می گویند اجرای این اصول به تعاملات فراوان و به کار گرفتن نیروهای انسانی بیشتری نیاز دارد و از پاسخ روشن طفره می روند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در موارد فیزیکی چون نحوه مراقبت و کنترل بیمار فقط به گفت وگو با بیمار (نخستین مرحله کنترل) بسنده می شود در حالی که این اولین مرحله برقراری ارتباط با بیمار است نه آخرین مرحله.

سوپروایزر بالینی بیمارستان روزبه ادامه داد: در مباحث تئوری آموزش 50 درصد مطالب نظیر دارودرمانی با نیازها مطابقت دارد اما در 50 درصد بقیه چنین نیست.

کریمی افزود: یک پرستار دست کم به 2 سال کار در بخش اعصاب و روان نیاز دارد تا بتوان آن را شروعی برای کار روان پرستار در بخش دانست برای کسب 50 درصد دیگر مهارت شاید به 30 سال تجربه کاری نیاز باشد.

وی یادآور شد: این خلا و فاصله موجود بین آموزش و بالین در بخش های روان را حتی سوپروایزر آموزشی هم نمی تواند پر کند ؛ چرا که سوپروایزر آموزشی هم اجازه ورود به بسیاری از این حریم ها را ندارد و مسئولان اجازه اجرای این اصول مراقبتی را نمی دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha