سلامت نیوز : معاون آموزشی مركز پزشكی حج و زیارت اعلام كرد: این مركز به منظور افزایش آگاهی زایران دوره جدید حج تمتع، نكات بهداشتی مورد نیاز در ایام مناسك حج را از طریق تلفن گویای مركز و پیامك به زایران حج تمتع امسال ارایه خواهد كرد.
 
دلید دنده بر  در گفت و گو با ایرنا تصریح كرد: مشمولان تمتع سال 90 كه در كاروان ها نام نویسی كرده اند، می توانند با برقراری تماس با تلفن گویای مركز، نكات بهداشتی لازم را دریافت كنند.
این مقام مسوول در مركز پزشكی حج و زیارت اضافه كرد: شماره تماس تلفن گویا و پیامك این مركز، هفته آینده اعلام خواهد شد.
دنده بر همچنین با اشاره به تعداد زیاد زایران سالمند در تمتع امسال اظهار داشت: با هماهنگی های ایجاد شده میان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و مركز پزشكی حج، 12 جلسه آموزشی برای زایران در ایران و پنج جلسه آموزشی در عربستان سعودی برگزار می شود.
معاون آموزشی مركز پزشكی حج و زیارت تصریح كرد: این جلسات آموزشی توسط پزشكان هر كاروان و به صورت حضوری و سمعی و بصری برگزار می شود.
وی افزود: عناوین و سرفصل های جلسات از طریق پایگاه اطلاع رسانی مركز پزشكی حج و زیارت در اختیار پزشكان قرار می گیرد و یكی از جلسات به نكات بهداشتی ویژه زایران سالمند اختصاص دارد.
دنده بر همچنین با اشاره به آغاز پخش فیلم های آموزشی بهداشتی مركز پزشكی حج و زیارت برای زایران عمره مفرده در هواپیمایی ماهان و ایران ایر گفت: این روند در تمتع نیز پیگیری خواهد شد تا فیلم های آموزشی بهداشتی این مركز در هواپیماهای عربستان سعودی نیز پخش شود.
97 هزار زایر ایرانی در دوره جدید تمتع، مهر ماه امسال به سرزمین وحی مشرف می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha