سلامت نیوز : رییس انجمن تالاسمی ایران گفت: تغییر تعرفه بیمه تجهیزات مصرفی بیماری تالاسمی از ابتدای سال جاری، نگرانی هایی را برای این دسته از بیماران ایجاد كرده است.
 
مجید آراسته در گفت و گو با ایرنا افزود: تجهیزات مصرفی بیماران تالاسمی مانند سرنگ، پنبه ، الكل پیش از این زیر پوشش بیمه، رایگان بود اما سیاست سازمان های بیمه گر در سال جدید تغییر كرده است و با توجه به این سیاست ها بیماران هر ماه باید حدود 13 هزار تومان را برای اینگونه تجهیزات پرداخت كنند.
وی اظهار داشت: بیماری تالاسمی یك بیماری ژنتیكی مادرزادی كم خونی است و مبتلایان به این بیماری به رغم كم خونی با افزایش بیش از حد آهن در بدن روبرو هستند.
رییس انجمن تالاسمی ایران خاطرنشان كرد: افزایش بیش از حد آهن در بدن ، مسمومیت ایجاد می كند و بیماران باید از داروهای كاهنده آهن استفاده كنند تا به بیماری های قلبی مبتلا نشوند.
آراسته با تاكید بر اینكه درمان نشدن افزایش آهن در بدن خطر جانی دارد، گفت: داروهای كاهنده آهن باید بصورت تزریقی استفاده شود و این تزریق هم به تجهیزات مصرفی مانند سرسوزن و دستگاه های خاصی نیاز دارد كه هر بیمار تالاسمی در ماه باید چندین بار این عمل تزریق را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha