وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۵۰۰ مدرسه به دنبال حوادث سیل اخیر در کشور دچار آسیب شدند که ۲۰۰ مدرسه کاملاً تخریبی و مابقی نیاز به بازسازی دارند.

آسیب جدی به ۲۰۰ مدرسه در مناطق سیل زده

سلامت نیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۵۰۰ مدرسه به دنبال حوادث سیل اخیر در کشور دچار آسیب شدند که ۲۰۰ مدرسه کاملاً تخریبی و مابقی نیاز به بازسازی دارند.
                                                     
                                             

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی خیرین مدرسه ساز که عصر امروز در محل همایش‌های صدا و سیما برای کمک به مناطق سیل زده برگزار شد، اظهار کرد: کمتر از ۱۰ سال پیش دو سوم مدارس غیر ایمن بود و امروز این عدد به یک سوم کاهش یافته است. در سال ۹۷ بیش از نیمی از مدارس به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شدند و این از افتخارات ماست که خیرینی داریم که به مدرسه سازی و آماده کردن فضای آموزشی اهمیت می‌دهند.

بطحائی با اشاره به گزارش خسارات ناشی از سیل گفت: حدود ۱۵۰۰ مدرسه دچار آسیب شدند که ۲۰۰ مدرسه کاملاً تخریبی و مابقی نیاز به بازسازی دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بچه‌ها از حیث روحی آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند و باید بعد از سیل آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دادیم بنابراین در گام نخست وظیفه خود را ترمیم روحیه بچه‌ها قرار دادیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره رسیدگی به فضا‌های آموزشی گفت: در این حوزه تلاش‌های خوبی صورت گرفت و در گلستان به جهت فاصله زمانی طولانی‌تر با بازگشایی مدارس توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های حمایتی از همکاران فرهنگی در جریان سیل دچار خساراتی شدند و تلاش می‌کنیم تا در حد توان آموزش و پرورش کمک‌هایی داشته باشیم و برای سه استان آسیب دیده حجم بیشتر در نظر گرفتیم.

بطحائی به برگزاری کلاس‌های فوق برنامه برای دانش آموزان کنکوری اشاره کرد و گفت: در استان لرستان این کلاس‌ها برپا شده است و در خوزستان در حال راه اندازی آن هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha