سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 269647

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ساخت و ساز غیرقانونی در مناطق جنگلی استان اردبیل گفت: بی‌تفاوتی مسوولان مربوطه نسبت به این امر مهم، نابودی جنگل‌ها را درپی خواهد داشت.

نابودی جنگل‌ها در سایه غفلت

سلامت نیوز:نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ساخت و ساز غیرقانونی در مناطق جنگلی استان اردبیل گفت: بی‌تفاوتی مسوولان مربوطه نسبت به این امر مهم، نابودی جنگل‌ها را درپی خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ساخت و ساز غیرقانونی در مناطق جنگلی استان اردبیل گفت: بی‌تفاوتی مسوولان مربوطه نسبت به این امر مهم، نابودی جنگل‌ها را درپی خواهد داشت.

بشیر خالقی در رابطه با افزایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در جنگل‌های استان اردبیل، گفت: جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین و بکرترین جاده‌های کشور است و سالانه گردشگر‌ان بسیاری را به این منطقه جذب می‌کند. اما متاسفانه در دهه‌ اخیر افراد سودجو مراتع و زمین‌های کشاورزی را از دست صاحبان آنها خارج کرده و با تغییر کاربری اقدام به ویلاسازی در این منطقه کرده‌اند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روند نابودی بخش مهمی از پوشش جنگلی و گیاهی استان اردبیل در حالی تسریع شده که سکوت و بی‌توجهی مسوولان در برابر تخریب، راه را برای سودجویان هموار کرده است، بنده بارها این موضوع را از مسوولان مربوطه پیگیری کرده‌ام، چرا که این جنگل‌ها بسیار نادر بوده و حیف است که با ویلاسازی و ساخت و ساز غیرمجاز از بین برود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در سال‌های اخیر ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل و خارج از محدوده شهر خلخال افزایش یافته است و این افزایش علاوه بر لطمه زدن به زیبایی شهر مشکلات فراوانی را در خدمات رسانی شهری به ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی به همراه داشته است، به خانه ملت گفت: علت اصلی بروز این پدیده و افزایش تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در سال‌های گذشته و حال در شهر خلخال، برخورد ضعیف سازمان منابع طبیعی و سازمان حفاظت از محیط زیست با متخلفان و احداث‌کنندگان واحدهای مسکونی غیرمجاز است.

خالقی با بیان اینکه اگر ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌های استان اردبیل ادامه پیدا کند افزود: ادامه ساخت و سازها جنگل‌ها و مناطق زیبا و بکر استان اردبیل و خلخال را از بین می‌برد، همانطور که بی‌توجهی مسوولان دو استان اردبیل و گیلان باعث شده که تغییر کاربری و ساخت و ساز در گردنه حیران به عنوان جاذبه گردشگری استان به جولانگاهی برای ساخت و سازهای بی‌رویه ویلا توسط عده‌ای فرصت طلب تبدیل شده و چهره طبیعت دگرگون شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار کرد: اگر قوانین موجود به صورت کامل در کشور اجرایی شود چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد، اما متاسفانه بی‌تفاوتی مسوولان مربوطه نسبت به این امر مهم، نابودی جنگل‌ها را درپی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha