سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 26966
سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشكده دندانپزشكی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفـت: انجام بی‌حسی‌های موضعی در مطب دندانپزشكی بسیار رایج است و این كار در صورت رعایت موارد استاندارد به ندرت عوارض جانبی به دنبال دارد.
 
دكتر عبدالرحمن شوكت بخش، متخصص ارتودنسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: آمپول‌های دندانپزشكی كه برای تزریق مواد بی‌حسی مصرف می‌شود، شامل دو بخش است.
وی گفت: بخش نخست، قسمت فلزی سرنگ است و قبل از هر بار استفاده استریل می‌شود و بخش های دیگر كه شامل سرسوزن و همچنین كارپول (شیشه‌ای استوانه‌ای شكل كه داروهای بی‌حسی و سایر مواد لازم در‌ آن قرار گرفته‌است) كه یكبار مصرف بوده و پس از استفاده برای هر مریض، دور انداخته می‌شود.
این متخصص گفت: برای اطمینان از سلامت فراینده بی حسی دندان، نخست اینكه قسمت فلزی آمپول ها كه سرنگ است، قبل از هر بار استفاده بطور كامل و دقیق با استفاده از دستگاه های خاص، استریل شده و داروی بی حسی نیز باید از داروهای مورد تایید وزارت بهداشت باشد.
براساس اعلام شورای اصناف كشور، توزیع داروهای بی حسی دندانپزشكی، باید از سوی سیستم توزیع سراسری داروها صورت گرفته و در داروخانه‌ها فروخته شود و عرضه آن ازطریق واحدهای تحت نظارت اتحادیه صنفی ممنوع است.
بر اساس این ابلاغیه، فروشگاه های تجهیزات ‌پزشكی، حق فروش داروهای بی حسی را ندارند و دندانپزشكان باید كارپول‌های مورد نیاز خود را از طریق داروخانه‌های مجاز تهیه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha