سلامت نیوز : رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح جدید مجلس مبنی بر افزایش معافیت خودروهای جدید از 2 سال به 5 سال برای مراجعه به مراكز معاینه فنی هشدار داد.

معصومه ابتكار در سیصد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به بحران آلودگی هوا اشاره كرد و گفت: بسیاری از كلانشهرها از بحران آلودگی هوا رنج می‌برند كه پیشنهاد می‌دهم درباره گرد و غبار و مسائل مرتبط با آن، ‌منشأ و اقداماتی كه باید در این زمینه صورت می‌گرفته تا با این بحران رو به رو نشویم جلسه‌ای را برگزار كنیم.

وی ادامه داد: مراجعه به معاینه فنی برای خودروهای نو بعد از 2 سال انجام می‌شد كه متأسفانه مجلس شورای اسلامی در بحث جرایم، موضوع معاینه فنی را از 2 سال به 5 سال افزایش داده؛ این در حالی است كه در بسیاری از كشورهای دنیا این زمان برای معاینه فنی خودروها یك سال است.

رئیس كمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه چنین امری برای هوای شهر بسیار مضر است، اظهار داشت: در حال حاضر عمر مفید كاتالیست‌هایی كه در خودروها استفاده می‌شود 2 سال است و بعد از اتمام این زمان آلودگی ایجاد می‌كند.

وی افزود: سازمان محیط زیست باید به این موضوع ورود پیدا می‌كرد ولی متأسفانه در این باره با شوراها نیز مشورتی نكردند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهارات ابتكار گفت: باید با هماهنگی سازمان محیط زیست درباره این موضوع درخواستی برای ثابت ماندن وضعیت قبلی ارائه دهیم.

عباس شیبانی،‌ عضو كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأكید كرد: بنده پیشنهاد می‌دهم هر فردی كه می‌خواهد یك خودروی نو خریداری كند یك خودروی كهنه را اوراق كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha