سلامت نیوز :  رییس اداره آنفلوآنزا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: با توجه به رویه توزیع زودتر واكسن های بخش خصوصی نسبت بخش دولتی در هر سال ، امسال تلاش می شود تا واكسن های دولتی همزمان و یا حتی زودتر از واكسن های خصوصی توزیع شود.
 
محمود سروش در گفت و گو با  ایرنا افزود: گروه های در معرض خطر جامعه و كادر فنی و بیماران بر حسب شرایط موجود از واكسن های آنفلوانزای فصلی در دو بخش خصوصی و دولتی استفاده می كنند.
وی یادآور شد: سال گذشته بخش خصوصی 900 هزار دوز واكسن و بخش دولتی 500 هزار دوز واكسن در كشور توزیع كرده است.
رییس اداره آنفلوآنزا وزارت بهداشت اظهار داشت: طرح های واكسیناسیون برای انواع ویروس های آنفلوانزا سال گذشته در مهدهای كودك بهزیستی و ندامتگاه ها نیز اجرا شد.
سروش خاطرنشان كرد: اجرای طرح های واكسیناسیون نقش موثری در كاهش رنج های ناشی از بیماری و مرگ و میرها ایفا می كند.
وی افزود: افراد به ویژه گروه های آسیب پذیر نیز باید در سال جاری نسبت به واكسیناسیون اقدام كنند.
رییس اداره آنفلوآنزا وزارت بهداشت، كاركنان شاغل در بخش هایی مانند مراكز تعلیمی و تربیتی، مراكز بهداشتی، مراكز بهداشت محیط، پایگاه های اورژانس، سازمان های دامپزشكی و محیط زیست، كاركنان مستقر در مناطق مرزی، بیماران دیالیزی، تالاسمی ماژور، ایدز، سالمندان ساكن آسایشگاه و زندانیان را از جمله گروه های در معرض ابتلا به انواع بیماری های آنفلوآنزا برشمرد.
سروش افزود: بیماران روانی، كودكان بی سرپرست، نیروی انتظامی و امنیتی و مبتلایان به بیماری های مزمن ریوی مانند آسم ، بیماری های قلبی و عروقی، كلیوی و كبدی، فشارخون، بیماری های ژنتیكی، بیماری های عصبی و عضلانی، مبتلایان به ضایعات نخاعی، مبتلایان به اختلالات متابولیك مانند دیابتی ها و بیماران تحت درمان با داروهای كرتن دار -نوعی داروی آرامبخش- از دیگر گروه های آسیب پذیر هستند كه باید واكسن های آنفلوانزا را دریافت كنند.
رییس اداره آنفلوآنزا وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد: از شش ماهگی به بعد می توان واكسن های آنفلوانزا را دریافت كرد اما بیشتر به كودكان زیر شش سال و افراد بالای 50 سال توصیه می شود كه از این واكسن ها استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha