سلامت نیوز :عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از سكوت وزارت بهداشت و بیمارستان خاطی در موضوع رها كردن دو بیمار در خیابان و ارائه نكردن هیچ گزارشی به كمیسیون بهداشت درمان مجلس خبر داد.

به گزارش فارس، امیرحسین قاضی‌زاده در حاشیه دهمین كنگره سراسری شنوایی شناسی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش آخرین وضعیت بررسی رها شدن دو بیمار از بیمارستان و رها كردن آنان در كنار خیابان اظهار داشت: علی‌رغم سكوت خبری توسط وزارت بهداشت و بیمارستان مربوطه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جد پیگیر این مسئله است ولی هنوز از طرف مسئولان بیمارستان و معاونت درمان وزارت بهداشت توضیحی دریافت نكرده‌ایم.

وی افزود: این در حالی است كه بنده به شخصه شب گذشته از طریق صدا و سیما به رها شدن سومین بیمار در كنار خیابان اطلاع یافته‌ام.

وی به وجود نهادهای حمایتی از جمله كمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و در نهایت وجود بیمه بستری روی تخت اشاره كرد و گفت: هیچ گونه توجیهی از طرف وزارت بهداشت با وجود چنین تدابیر و نهادهای حمایتی قابل قبول نیست و كمیسیون بهداشت به طور جد برای روشن شدن این مسئله وارد عمل شده است.

قاضی‌زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه رها كردن این دو بیمار آیا می‌تواند به خاطر مسئله پایین بودن تعرفه‌های دولتی صورت پذیرد گفت: خیر این مسئله ربطی به تعرفه‌های دولتی ندارد زیرا مجلس هر سال اعتبارات حوزه سلامت را كامل به وزارت بهداشت پرداخت كرده است و هیچ گونه كسری بودجه نیز در این راستا نداشتیم و حتی به هیئت رئیسه بیمارستان‌ها نیز پاداش هر ساله تعلق گرفته است و این در حالی است كه افزایش اعتبارات در حوزه سلامت از 37 درصد به 50 درصد نیز در سال 90 ارتقا یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha