سلامت نیوز :  دبیر اجرایی دهمین كنگره سراسر ی شنوایی‌شناسی ایران گفت: آسیب های صوتی در مراكز پر جمعیت تهران، اصفهان و مشهد بیش از حد مجاز است و در مراكز صنعتی نیز به مراتب بیش از محیط های شهری است.

به گزارش فارس، نیما رضازاده در حاشیه دهمین كنگره سراسری شنوایی شناسی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این كنگره هماهنگی‌هایی بین حوزه‌های صنعت و گروه‌های حرفه‌ای پزشكی از جمله شنوایی‌شناسی با نهادهای دیگر از جمله شهرداری برای پیشگیری از عارضه‌های آلودگی صوتی با تبادل نظر و ایجاد راهكار صورت می‌پذیرد زیرا در حال حاضر آسیب‌های شنوایی محیط‌های صنعتی كشور به مراتب بیشتر از محیط‌های شهری با وجود ترافیك‌های سنگین در كلانشهرها است.

وی ادامه داد: مسئله دیگری نیز در مبحث كاهش عوارض شنوایی‌سنجی مربوط به كاهش وسایل نقلیه در مناطق شهری پرجمعیت باید صورت پذیرد و در این راستا افرادی كه به طور اجبار باید در چنین محیط‌هایی فعالیت كنند باید از محافظ‌های صوتی كه در كلینیك‌های شنوایی‌سنجی قابل دسترسی است استفاده كنند تا از آلودگی‌های صوتی كه باعث عارضه در گوش‌هایشان می‌شود تا حدودی جلوگیری شود.

رضازاده در پاسخ به این پرسش كه آمار بیماران مبتلا به عارضه‌های شنوایی در كشور به چه تعداد است گفت: در حال حاضر آمار دقیقی در این راستا وجود ندارد ولی امیدواریم بعد از اجرای دهمین كنگره سراسری شنوایی‌شناسی ایران این مسئله یعنی جمع‌آوری آمار دقیق از بیماران عارضه‌های شنوایی محقق شود.

دبیر اجرایی دهمین كنگره سراسری شنوایی‌شناسی ایران اظهار داشت: در مجموع در مراكز پرجمعیت كشور از جمله استانهای تهران، مشهد و اصفهان آلودگی صوتی از حد مجاز بیشتر است كه این امر در خیابانها و به خصوص مترو صدق می‌كند ولی در نهایت 2 تا 3 درصد از آلودگی‌های صوتی ناشی از ترافیك است.

رضازاده خاطرنشان كرد: یكی دیگر از مكانهایی كه باعث مشكلات شنوایی در افراد می‌شود محیط‌های صنعتی است به طوری كه در حال حاضر در كشور آلودگی صوتی محیط‌های صنعتی بیشتر از محیط‌های شهری مانند خیابانها بر روی گوش افراد ایجاد مشكل می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha