سلامت نیوز :  قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گفت: پروژه پرونده الكترونیك سلامت ایرانیان در حال كامل‌شدن است و تاكنون برای 112 هزار نفر در كشور تشكیل شده است.

به گزارش  فارس، محمد شریعتی در سمینار یك روزه پرونده الكترونیك سلامت كه عصر امروز در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی در زمینه پرونده الكترونیك سلامت انجام شد و اجرای این برنامه در قانون برنامه پنجم نیز تأكید شده است.

وی افزود: پرونده الكترونیك سلامت ایرانیان پرونده‌ای یكپارچه و تحت وب است و در حال حاضر به صورت پایلوت در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

شریعتی یادآور شد‌:‌ مشكلاتی كه در این زمینه با آن مواجه هستیم ارتباط مستقیم با پروژه پرونده الكترونیك سلامت ندارد و بیشتر آنها مربوط به زیرساخت‌های اجرای این طرح است.

وی با بیان اینكه پرونده الكترونیك سلامت در حال كامل شدن است،‌ تصریح كرد: در حال حاضر 112 هزار نفر پزشك خود را در سیستم پرونده الكترونیك سلامت انتخاب كردند و درصد بالایی از این تعداد ویزیت پایه شدند.پرونده الكترونیك سلامت به روستاها هم خواهد رسید.

در ادامه این نشست آرش رشیدیان، رئیس مركز ملی تحقیقات سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: الكترونیك كردن پرونده سلامت به منظور ارائه خدمات پزشكی بحث داغ دنیاست كه هم پر هزینه و هم پر چالش است. به عنوان مثال در انگلیس طی چند سال اخیر میزان هزینه سلامت با وجود این پرونده افزایش یافته شد.

وی اضافه كرد: در حال حاضر زیرساخت‌های خوبی در كشور برای اجرای این پروژه وجود دارد. این پرونده فقط مربوط به پزشك خانواده نیست و می‌تواند چالش‌های زیادی از نظام سلامت را حل كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha