چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 26982

مسوول ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنگام خانه تکانی و گردگیری نوروزی، اغلب مردم با کیسه های دارو شامل قرص، کپسول یا شربت نیمه مصرف شده روبه رو می شوند که لازم است داروهای تاریخ گذشته را معدوم کنند.

سلامت نیوز : مسوول ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنگام خانه تکانی و گردگیری نوروزی، اغلب مردم با کیسه های دارو شامل قرص، کپسول یا شربت نیمه مصرف شده روبه رو می شوند که لازم است داروهای تاریخ گذشته را معدوم کنند.
طلعت قانع افزود: مردم به ویژه زنان خانه دار باید داروهایی که تاریخ انقضای آنها فرا رسیده است، از بسته بندی اصلی خارج و داخل نایلون زباله یا چاه فاضلاب معدوم کنند.

وی ادامه داد: تاریخ انقضای پمادها و کرم های موضعی باید از روی جعبه مقوایی آنها یا از روی تاریخ حک شده روی انتهای تیوپ پماد کنترل شود.

مسئول ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: شربت ها را باید در فاضلاب خالی کرد و شیشه های آن را دور ریخت.

قانع گفت: قطره های چشمی که از باز شدن در آنها یک ماه گذشته است ، دیگر استریل نیستند و باید دور ریخته شوند.

وی با تاکید براینکه آمپول ها و سرنگ های تاریخ گذشته باید در کیسه زباله ریخته و معدوم شوند، افزود: داروهایی را که تاریخ انقضای آنها فرا نرسیده اما استفاده ای در منزل ندارند، می توان به مراکز منتخب جمعیت هلال احمر ، اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha