سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت از اجرایی شدن نظام ارزشیابی در یک دوره سه ساله در تمام بیمارستان های کشور خبر داد.

دکتر حسن امامی رضوی گفت: گام اول تدوین زیرساخت های این نظام در هنگام تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شد. یعنی در بین سال های 66 تا 72 و در سال 74 اولین نظام ارزشیابی بیمارستانی با چک لیست های مفصل آن، در سیستم نظام سلامت کشور مستقر شد که هنوز هم آن نظام ارزشیابی دارد اجرا می شود، هر چند اصلاحات زیادی در دروه های مختلف روی آن انجام شده است.

وی افزود: در دوره اخیر یعنی از سال 85 – 86 مطالعات نظام اعتبار بخشی بیمارستانی شروع، تدوین و پایلوت شد و الان استانداردهای جدید آن را ابلاغ کرده ایم و قرار است در طول یک دوره سه ساله در کل بیمارستان های کشور اجرایی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: تفاوت این نظام با نظام ارزشیابی قبلی اینست که دیدگاه «ساختاری» آن به دیدگاه «ساختاری، فرِآیندی» تبدیل شد و آنچه موجب تبلور این نظام ارزشیابی شده است حضور حوزه آموزش پزشکی در کنار حوزه ارائه خدمت و درمان در طول این سال ها بوده است.

وی با اشاره به برکات کنار هم قرار گرفتن حوزه درمان و حوزه آموزش پزشکی پس از تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر حوزه آموزش از درمان جدا می شد اتفاقی که می افتاد این بود که حوزه آموزش مدیریت بیمارستانی در یک جای دیگر انجام می شد در حالی که حوزه ارائه خدمت در یک جای دیگر، یک کار دیگر می کرد. ولی الان استادان ما در حوزه مدیریت بیمارستانی  خودشان اعتباربخشی ها را نوشته و خودشان هم اجرا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha