اكثر مردم ما به دلیل رسومات قدیمی چهار زانو می نشینند كه این مسئله موجب تخریب مفاصل و ایجاد آرتروز می گردد.

سلامت نیوز : اكثر مردم ما به دلیل رسومات قدیمی چهار زانو می نشینند كه این مسئله موجب تخریب مفاصل و ایجاد آرتروز می گردد.
 دكتر علی امامیان رییس مجمع انجمن های پزشكی این استان با بیان این مطلب، گفت : آرتروز همان ساییدگی مفصل یا پیر شدن و از بین رفتن مفاصل است كه مبتلایان را دچار مشكل می كند و برای جلوگیری از این امر شیوه های درست نشستن و راه رفتن باید از كودكی آموزش داده شود تا در بزرگسالی دچار مشكل نشوند.

وی افزود: مردم باید این آگاهی راداشته باشند كه در زمینه مشكلات استخوانی حتما به پزشك متخصص مراجعه كنند زیرا در صورت مراجعه به غیر متخصصانی مانند شكسته بندها نه تنها مشكل رفع نمی شود، بلكه عوارضی هم ایجاد می شود.

دكتر امامیان ادامه داد: مراجعه به شكسته بندها گاهی عوارض جبران ناپذیری را موجب می شود و در مواردی نیز مشكلی كه به راحتی از طرف متخصص قابل رفع بوده ، تبدیل به عارضه ای بزرگ می شود.

وی شیوه پیشگیری از بروز چنین مشكلاتی را جلوگیری از فعالیت شكسته بندهای آموزش ندیده یا ارایه آموزش های لازم به آنها ذكر كرد و گفت : به مردم نیز باید آگاهی داده شود تا در صورت برخورد با مشكل به متخصصان مراجعه كنند.

دكتر امامیان دررفتگی مادرزادی مفصل ران را یكی از مشكلات شایع در كودكان نام برد و تصریح كرد: این معضل در صورت تشخیص زود هنگام در زمان به دنیا آمدن نوزاد در بیمارستان و یا پس از آن توسط والدین ، با شیوه ای ساده رفع می شود.

رییس مجمع انمن های پزشكی استان فارس تأكید كرد: درصورتی كه پاهای نوزاد از هم باز نمی شود و محدودیت دارد و یا این كه وقتی پاهای نوزاد را در حالت خوابیده كنار هم بگذارند و با خم كردن 90 درجه پاها كوتاه و بلند باشند ، امكان در رفتگی مفصل ران وجود دارد كه باید به پزشك مراجعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha